سعید رهبر سوره روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت 466 دستگاه خودرو از خدمات امدادی بهره مند شدند و پس از تجهیز به زنجیرچرخ و وسایل زمستانی، به مسیر خود ادامه دادند.
وی ادامه داد: محورهای چالدران، ارومیه، سلماس، تکاب و چایپاره از جمله محورهای امدادرسانی شده توسط جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی است.
وی بیان کرد: بیشترین امدادرسانی ها درجاده سلماس ـ خوی گردنه قره تپه توسط پایگاه قره تپه انجام شده است و 350 خودرو گرفتار با یکهزار و 643 حادثه دیده خدمات امدادی دریافت کردند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی اضافه کرد: در این مدت 373 مورد اقلام غذایی و گرمایشی در بین حادثه دیدگان و در راه ماندگان توزیع شد.
رهبرسوره گفت: در این امدادرسانی ها 14 تیم امدادی با 56 نیروی داوطب و 11 نفر پرسنل حضور داشتند و به افراد حادثه دیده امداد رسانی کردند.
وی اعلام کرد: شهروندان هنگام خروج از منزل ایمنی خودروی خود را بررسی کنند و همچنین خوراکی، لوازم گرمایشی به اندازه کافی به همراه داشته باشند.
به گزارش ایرنا شهروندان گرفتار در کولاک می توانند با شماره 112 این نهاد تماس بگیرند تا از خدمات امدادی هلال احمر بهره منده شوند، طرح امداد و نجات زمستانی از 22 آذر ماه جاری آغاز شد و به مدت 92 شبانه روز ادامه می یابد.
اطلاع رسانی عمومی جهت افزایش آگاهی های مردم جهت به حداقل رساندن حوادث، دسترسی به حداکثر توان مقابله با حوادث زمستانی با مشارکت همکاران و امدادگران و سازمان های همکار و پاسخگویی صحیح، به موقع و کامل به حوادث زمستانی از جمله اهداف این طرح است.
امدادرسانی در تصادفات جاده ای، رهاسازی خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک، آموزش و کمک به بستن زنجیر چرخ در جاده های برفی، انجام امداد و کمک های اولیه سرپایی، خدمات اسکان اضطراری برای در راه ماندگان در پایگاه های جاده ای و توزیع اقلام زیستی و غذایی از جمله خدماتی است که جمعیت هلال احمر در طرح زمستانی ارائه می کند.
9918/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.