خدیجه اسماعیل پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بعد از بوکان شهرستان های پلدشت و ناحیه 2 ارومیه به ترتیب در جایگاه های دوم و سوم جذب سوادآموز در سطح استان قرار دارد.
وی ادامه داد: از مجموع 2 هزار و 649 نفر افراد جذب شده در سال جاری در کلاس های سوادآموزی در این شهرستان، یکهزار و 435 نفر در دوره سوادآموزی، 560 نفر در دوره تحکیم و 654 نفر نیز در دوره انتقالی هستند که در قالب 548 کلاس در حال تحصیل هستند.
اسماعیل پور گفت: بوکان نخستین شهرستان در آذربایجان غربی است که در هر سه دوره سواد آموزی، تحکیم و انتقال به سقف 100 درصد جذب رسیده است.
اسماعیل پور با اشاره به اینکه 420 آموزشیار تدریس کلاس های سواد آموزی را برعهده دارند، اضافه کرد: در این دوره ها حداقل مهارت خواندن و نوشتن، درک و فهم متون ساده فارسی و کسب مهارت های اولیه روخوانی قرآن، آشنایی با معارف دینی و فرهنگ اسلامی و انجام دادن محاسبه های ریاضی در حد چهار عمل اصلی به سوادآموزان آموزش داده می شود.
وی با بیان اینکه نرخ با سوادی در بوکان در حال حاضر 94.6 و بالاتر از میانگین استانی است، اظهار داشت: تشکیل نهضت سواد آموزی به دستور امام خمینی (ره) گام مهمی در جهت رفع بی سوادی در کشور بود و شور و شوق خاصی برای کسب علم و دانش در میان مردم به ویژه جامعه هدف ایجاد کرد.
به گزارش ایرنا، هفتم دی سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در سال 1358 است به همین مناسبت از دوم تا هشتم دی به عنوان هفته نهضت سواد آموزی نامگذاری شده است.
بوکان با 251هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد که از این تعداد بیش از 179 هزار نفر آن در شهر و مابقی در روستاها ساکن هستند.
7510/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.