به گزارش ایرنا سال 1378هم حوادث کوی دانشگاه با حضور مردم در روز بیست و سوم تیر خنثی شده بود و مردم در آن دوران نیز با حضور خیابان ها، توطئه‌ دشمن را که سالها برایش برنامه‌ریزی کرده بودند را در یک روز باطل کردند.
موج دوم توطئه های دشمنان باز هم یک برنامه‌ریزی 10 ‌ساله داشت تا سال 1388؛ به خیال خودشان زمینه‌ها را آماده کرده بودند، مردم هم مطالبه هایی داشتند و در اتاق های فکر خود فکر کردند که از این مطالبه ها سوء استفاده کنند اما باز هم نشد.
دو سه ماهی توانستند دلها و ذهن ها را به خودشان مشغول کنند اما مردم بابصیرت پس از ظهور باطل ها به میدان آمدند؛ در روز قدس این مردم دیدند که آنان حرف دلشان چیست و در روز عاشورا فهمیدند که اینها عمق خواسته‌هاشان تا کجاست؛ پس به میدان آمدند و حماسه‌ی 9 دی را به راه انداختند.
نه فقط در تهران بلکه در سراسر کشور میلیون ها نفر در روز 9 دی؛ بعد هم بلافاصله در 22 بهمن چون سیلی خروشان غائله را ختم کردند و این، «هنر مردم ایران است».
فتنه 88 توطئه ای شوم از سوی معاندان خارجی وبرخی مخالفان داخلی نظام اسلامی بود که در سایه تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در بزنگاه سیاسی کشور مدیریت و در سایه حمایت و پشتیبانی مردم در تاریخ انقلاب ماندگار شد تا درس عبرتی باشد برای دشمنان توخالی؛ آنانکه نقشه های شوم کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت طراحی می کنند.
اهانت به عکس بنیانگذار جمهوری اسلامی، روزه خواری در ملاء عام در ماه مبارک رمضان، اهانت به ارزش های عاشورایی مردم و شعار علیه فلسطین در روز قدس از مصادیق اقداماتی بود که در کنار صدها کارشکنی فتنه گران از اذهان ملت ایران زدوده نخواهد شد.
حماسه عظیم 9 دی 1388 جلوه ای از ایستادگی و حضور مردم در مقابل کارشکنی های انجام شده بود، دقیقا نقطه ای که دشمنان بر روی آن تمرکز کردند تا به اندرون نظام رخنه کنند اما برعکس این حماسه، نظام و انقلاب و مردم را در برابر انواع هجمه های سیاسی و اجتماعی واکسینه و بصیرتشان را افزون کرد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه درباره اهمیت گرامیداشت حماسه 9 دی معتقد است که آیین های سالگرد این حماسه را همواره باید باشکوه برگزار کرد و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب نباید اجازه داد تا فراموش شود.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی با بیان اینکه نباید خواص اشتباه کنند، افزود: مردم در این جریان نمره قبولی اما برخی از خواص نمره مردود گرفتند.
وی با بیان اینکه فتنه و فتنه گران خط قرمز نظام جمهوری اسلامی هستند، گفت: 9 دی حاکی از دفاع مردم از رهبری بود؛ رهبر جامعه اسلامی همواره نیازمند پشتیبانی مردمی است و ما شاهد این موضوع در فتنه 88 بودیم.
وی اضافه کرد: این حماسه و سالگرد آن یک امتحان برای مسوولان است تا دوست داران ولایت و ایران اسلامی بار دیگر در میدان باشند و سالگرد این حماسه را زنده نگه دارند.
وی ادامه داد: بررسی ابعاد حماسه 9 دی از سه بعد قابل توجه است که خاموش شدن رغبت برای فتنه در آینده، نمایش حماسه عظیم مردمی و انتقال تاریخ گذشته به آیندگان از جمله آنهاست.
امام جمعه ارومیه با بیان اینکه نباید با گذشت زمان جای ظالم و مظلوم عوض شود، افزود: حضور در آیین گرامیداشت این حماسه برای همه آحاد مردم و مسوولان ضروری است تا بار دیگر میثاقی با ولایت رقم زده شود.
حجت‌الاسلام عبدالرحیم نجفقلی‌زاده سرایی، مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی هم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حضور عاشورایی مردم حماسه ‌ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی 9 دی ماه 1388 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب به شمار می‌‌رود.
وی با بیان اینکه حماسه باشکوه 9 دی برگ زریّن دیگری در افتخارات مرد و زن ایرانی به حساب می‌آید، ادامه داد: حماسه 9 دی نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنان بایستد در برابر تمام دنیای آنها خواهند ایستاد.
حجت الاسلام سرایی اضافه کرد: این روز در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت» نامگذاری و به یوم الله تبدیل شد؛ در این روز تاریخی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حماسه‌ای دیگر آفریدند و دشمنان خدا و دینش را مأیوس کردند.
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: این روز در واقع روز خروش ملت ایران و آشکار کردن خشم مقدس در برابر اهانت‌ها و حرمت شکنی‌های عده‌ای غافل یا مزدور وابسته به اجانب نسبت به مقدسات در روز عاشورای حسینی است.
وی اضافه کرد: این روز، روز آری گفتن به نظام اسلامی و بیعت مجدد مردم با آرمان های والای حضرت امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است.
علی حیرانی یک شهروند آذربایجان غربی هم با بیان اینکه روز 9 دی پیوند عمیق و ناگسستنی مردم ایران با انقلاب اسلامی و نظام است، افزود: حضور متعهدانه، گسترده و موثر مردم در صحنه های دفاع از آرمان ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول چهار دهه انقلاب اسلامی نشان داد که جمهوری اسلامی ایران مردمی ترین نظام سیاسی در جهان معاصر است.
وی اضافه کرد: دشمنان انقلاب اسلامی ایران در بیش از یک دهه اخیر راهبردهای خود را برای تهاجم به همین عنصر تعالی بخش بسیج بکار گرفتند تا به این نظام مقدس ضربه بزنند و ناکام ماندند.
وی ادامه داد: همه امید دشمنان این بود که تلاش آنان در بزنگاه فتنه سال 1388 نتیجه بدهد ولی حضور ملت مومن و هوشمند و ولایی ایران اسلامی در مقابله با جریان فتنه و حماسه آفرینی در 9 دی ماه و 22 بهمن نشان داد که غرب و دشمنان در رمزگشایی بصیرت متدینانه ملت ایران، بسیار حقیر و ناتوان هستند.
وی اضافه کرد: حماسه خو جوش 9 دی شکستن بغض نهفته مردمی عاشق بود که هر هفته یا هر روز با فرازهای زیارت عاشورا زمزمه می کردند که ای کاش روز عاشورا می بودیم و با دشمنان می جنگیدیم و شک نباید کرد که در قضایای 9 دی عاشورا به کمک ملت آمد و حماسه بزرگ و ماندگاری را خلق کرد.
به گزارش ایرنا معاندان که از اوایل پیروزی انقلاب، نظام اسلامی را با توطئه های مختلف مورد هدف قرار داده اند، همواره با هشیاری مردمی و با تبعیت از سه تعبیر ولایت، اطاعت و مودت و همدلی بین مردم و مسوولان نظام خنثی شده است.
فتنه 88 نیز جزو توطئه هایی بود که دشمنان انقلاب با فرصت طلبی و با سوءاستفاده از اختلاف های داخلی بعد از انتخابات همان سال برنامه ریزی کردند تا موجب بروز آشوب و فتنه مقطعی و کوتاه مدت در کشور شود اما با بصیرت مردمی و تدبیر و مدیریت رهبری باشکست مواجه شد.
7125 /3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.