مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از آغاز پرداخت کرایه براساس تن بر کیلومتر در استان بعنوان یکی از مهمترین مطالبات رانندگان خبر داد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غریی ارسلان شکری در جمع خبرنگاران  افزود: بعد از بیان مطالبات رانندگان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با جلب رضایت رانندگان در راستای خدمات دهی بهینه و با کیفیت را در اولویت امور خود قرار داد تا کرایه حمل بار بر اساس تن-کیلومتر محاسبه شود.
 وی با بیان اینکه کرایه حمل و نقل توافقی و براساس عرضه و تقاضا و وابسته به پارامترهای مختلفی است، اضافه کرد: آذربایجان غربی بنابر دستور ریاست محترم سازمان از ابتدای دی ماه سال جاری پرداخت کرایه حمل بار بر اساس تعرفه تن_کیلومتر را آغاز کرد که بی شک تاثیر بسزایی در معیشت رانندگان ایجاد خواهد کرد.
وی افزود: نرخ پایه تن_کیلومتر کشوری مشخص شد و ۱۰۳۳ ریال به عنوان شاخص پایه تن_کیلومتر کشوری تعیین گردید و بر اساس ضرایب استانی تفکیک شد و در این نرخ همه مسائل در نظر گرفته شد.
 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از تامین لوازم یدکی و قطعات گران شده ناوگان بعنوان یکی دیگر از مهمترین خواسته‌های رانندگان یاد کرد و گفت: سازمان صنعت و معدن از طریق کارخانه‌های داخلی و واردکنندگان خارجی و هر آنچه لاستیک که وارد کشور می‌شود را بر اساس سهمیه است.
 شکری از برآورد نیاز سالانه استان به حدود 100 هزار  حلقه لاستیک خبر داد و عنوان کرد:  از ۲۵ تیر ماه سال جاری که طرح توزیع لاستیک آغاز شده است تا کنون حدود ۱3۰۰۰حلقه لاستیک به نرخ دولتی در بین ناوگان و با مدنظر قرار دادن پارامترهایی همچون پیمایش طی شده و تعداد بارنامه های صادره توزیع شده است و هنوز نیازمند تامین و توزیع لاستیک برای ناوگان باری و مسافری هستیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به 18 هزار دستگاه با متوسط عمر 18/16سال در بخش حمل و نقل جاده ای کالا فعالیت دارند، تصریح کرد: سالانه  بیش از 12 میلیون تن کالا توسط این ناوگان از استان جابجا می شوند و در 9 ماهه گذشته میزان جابجایی کالا با ناوگان باری استان 5/8 میلیون تن بود که برای این میزان کالا بیش از 631 هزار و 500 فقره بارنامه صادر شده است.
 شکری با اشاره به جابجایی سالانه در حدود 8 میلیون مسافر توسط ناوگان جاده ای فعال در این بخش بیان کرد: 670 دستگاه اتوبوس و 1200 دستگاه سواری داریم که میانگین عمر آن به ترتیب 5/9 و 5/10 سال است و 907 دستگاه مینی بوس با عمر 77/26  سال داریم که بیش از 20 هزار راننده در دو بخش مسافر و بار مشغول کار هستند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.