جلال شمس برهان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تاکنون 100 میلیون و 496 هزار مترمکعب گاز در این شهرستان مصرف شده که نسبت به سال گذشته بیش از 35 میلیون مترمکعب کاهش یافته است.
وی ادامه داد: کاهش مصرف گاز در این شهرستان در حالی اتفاق می افتد که در سال جاری 2 هزار و 825 اشتراک جدید گاز به جمع مشترکان این شهرستان اضافه شده است.
شمس برهان اضافه کرد: با افزایش این تعداد، شمار مشترگان گاز در این شهرستان به 65 هزار و 629 مشترک رسیده است.
وی اظهار داشت: هم اکنون بیش از 53 درصد مناطق روستایی شامل هشت هزار و 200 مشترک و 99 درصد مناطق شهری شامل 57 هزار مشترک از نعمت گاز برخوردار هستند.
رییس شرکت گاز مهاباد همچنین با توجه به در پیش بودن فصل سرما برای استفاده صحیح از وسایل گرمازا از شهروندان خواست تا توصیه های این شرکت را برای کاهش مصرف و جلوگیری از حوادث ناشی از استفاده نادرست از گاز رعایت کنند.
وی بر استفاده از پنجره های دو جداره در منازل و ادارات تاکید کرد و گفت: استفاده از پنجره های دوجداره تا 40 درصد مصرف گاز را کاهش می دهد.
شمس برهان اضافه کرد: استفاده از پرده های ضخیم، خاموش کردن بخاری و وسایل گرمازا در اتاق های غیرنشیمن و تنظیم درجه حرارت پکیج به دمای رفاه (18 تا 21 درجه) نیز می تواند نقش زیادی در کاهش مصرف گاز داشته باشد.
وی همچنین از شهروندان خواست تا در موقع سرما، در منزل لباس های گرم و ضخیم پوشیده و درجه حرارت بخاری را پایین آورده و در موقع رفتن به مسافرت، وسایل گرمازا را خاموش کنند.
شمس برهان گفت: عایق کاری پکیج با استفاده از پشم شیشه، تنظیم موتورخانه روی دمای 50 درجه، استفاده نکردن از شومینه های دیواری به دلیل بازده حرارتی کم و مصرف بالا نیز می تواند در کاهش مصرف انرژی مفید باشد.
وی بیان کرد: در بحث ایمنی و استفاده صحیح از وسایل گرمازانیز بر باز بودن لوله های دودکش بخاری و کنترل همیشگی آن باید بسیار دقت کرد زیرا بسیاری از گاز گرفتگی ها مربوط به عدم نصب مناسب و اصولی دودکش ها است.
شمن برهان ضمن تاکید بر استفاده نکردن از بخاری های بدون دودکش در محیط های مسکونی بسته، گفت: آبی نبودن شعله بخاری، رطوبت زیاد اطاق و نامطبوع بودن فضای منزل نشانه خطر است و باید در این گونه مواقع ارتفاع دودکش و مسیر آنرا کنترل کرده یا از افراد مطلع و کارشناس و یا تماس با 194 در این خصوص درخواست راهنمایی و کمک کرد.
وی میزان درجه حرارت استاندارد در منازل در فصل سرما را 18 تا 21 درجه سانتیگراد اعلام کرد.
مهاباد دارای 237 هزار نفر جمعیت است که از این تعداد 183 هزار نفر در مناطق شهری و مابقی در مناطق روستایی این شهرستان سکونت دارند.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.