سلیمان مام عزیزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای رسیدن به استانداردهای کشوری و استانی باید سرانه فضای آموزشی را افزایش داد که این مهم تنها با ساخت مدارس جدید در این شهرستان محقق خواهد شد.
وی سرانه فضای آموزشی در کشور را 9 مترمربع عنوان کرد و اظهار داشت: این میزان سرانه در آذربایجان غربی 6 متر برای هر دانش آموز است.
وی با بیان اینکه در سال جاری 74 کلاس درس در بوکان ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است، ادامه داد: مدارسی که ساخته می شود باید به ‌گونه‌ای احداث شوند که دانش ‌آموزان در آن ضمن احساس لذت، امنیت نیز داشته باشند.
مدیر آموزش وپرورش بوکان با اشاره به اینکه 76 کلاس دیگر نیز در این شهرستان هم اکنون در حال ساخت است، افزود: از مجموع کلاس های درس در حال احداث، 52 کلاس توسط اداره کل نوسازی وتجهیز مدارس ساخته می شود که هم اکنون از پیشرفت خوبی برخوردار هستند.
مام عزیزی بیان کرد: برای افزایش سرانه فضاهای آموزشی در بوکان یک سوم اعتبارات این شهرستان برای ساخت فضاهای آموزشی اختصاص یافته است و امید می رود سرانه فضای آموزشی به چهار مترمربع برای هر دانش آموز برسد.
وی گفت: در سال تحصیلی جدید 35 درصد از مدارس این شهر شامل 18 مدرسه به صورت تک نوبته اداره می شود که در سال تحصیلی آینده این رقم افزایش پیدا می کند.
شهرستان بوکان با 43 هزار دانش آموز و 251 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
7510/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.