رضا طلایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کوهنوردان برای صعود به قله بلقیس در بخش تخت سلیمان به مدت پنج ساعت کوهپیمایی سخت و طاقت فرسا داشتند.
وی اضافه کرد: این سه کوهنورد باتجربه به مسیر سخت و زمستانی صعود به قله بلقیس تکاب آشنا هستند و با وجود کولاک شدید مسیر صعود را گم نکرده و با سلامت خود را به این قله رساندند.
وی ادامه داد: این کوهنوردان که بارها به قله بلقیس صعود کرده اند، هرساله در فصل زمستان نیز برنامه صعود زمستانی خود را ادامه می دهند و امسال در سخت ترین شرایط، مسیر سه هزار و 350 متری سخت، برفی و کولاکی بلقیس را پیموده و به نوک قله رسیدند.
طلایی بیان کرد: جذابیت مسیر و علاقه وافر به کوهنوردی، این کوهنوردان را به صعود به بلقیس در برف و کولاک ترغیب کرد و آنان توانستند موانع موجود در راه این صعود را به خوبی پشت سربگذرانند و صعودی موفقیت آمیز داشته باشند.
وی گفت: صعود به کوه بلقیس برای کوهنوردان جوان و کم تجربه و ورزشکارانی که تاکنون مسیر برفی صعود را طی نکرده اند امری دشوار و خطرناک است.
رییس اداره ورزش و جوانان تکاب توصیه کرد کوهنوردان در صورت علاقه مندی به صعود زمستانی به کوه بلقیس همراه با گروه های کوهنوردی باسابقه و مجرب این صعود مهیج و مفرح را تجربه کنند.
به گزارش ایرنا، قله بلقیس در 42 کیلومتری تکاب و سه کیلومتری مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان واقع شده است و با سه هزار و 350 متر ارتفاع یکی از قلل مرتفع غرب کشور محسوب می شود.
این ارتفاعات به علت داشتن طبیعت بکر و زیبا، مشرف بودن به آثار تاریخی تخت سلیمان و همچنین دارا بودن بقایای معماری و تاریخی در خود قله یکی از مقاصد مورد علاقه کوهنوردان است و ظرفیت مناسبی برای گردشگری و ورزش های زمستانی محسوب می شود.
تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و بیش از 300 ورزشکار در رشته کوهنوردی در این شهرستان فعالیت می کنند.
7514/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.