مدیر مرکز سواد آموزی و یادگیری محلی شهید جواد محمدی تکاب روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نمایشگاه حاصل تلاش و خلاقیت 30 تن از بانوان سوادآموز و آموزشیاران سواد آموزی این مرکز بوده و در طول سال جاری تهیه و تولید شده است.
نسرین سروی با بیان اینکه امسال سومین دوره این نمایشگاه در تکاب دایر می شود، افزود: در این نمایشگاه آثار صنایع دستی سواد آموزان و آموزشیاران تکاب از جمله فرش دستباف، خیاطی، سجاده، فرشینه، کیف سنتی و مجلسی، نمدبافی، بافتنی، گلیم و تابلو فرش به نمایش گذاشته شده است.
وی ادامه داد: بیش از یکصد اثر از آثار صنایع دستی و هنرهای تجسمی سواد آموزان و آموزشیاران سواد آموزی تکاب در 15 رشته هنری در این نمایشگاه در معرض بازدید علاقمندان قرار گرفته است.
سروی افزود: همچنین به مناسبت هفته سوادآموزی جشنواره پخت آش ایرانی نیز با شرکت بانوان سوادآموز در مرکز سوادآموزی و یادگیری محلی تکاب برگزار شد.
مدیر مرکز یادگیری محلی شهید جواد محمدی تکاب بیان کرد: سوادآموزان تکاب علاوه بر کلاس های سواد آموزی در دوره های مختلف صنایع دستی و مهارت آموزی نیز شرکت می کنند و هم اینک کلاس مهارت آموزی و آموزش صنایع دستی در این مرکز دایر است.
سروی گفت: این نمایشگاه به مدت یک هفته دایر است و درآمد حاصل از فروش آثار صنایع دستی این نمایشگاه برای کمک به زنان سرپرست خانوار هزینه خواهد شد.
بیش از 150 نفر آموزش دهنده در نهضت سوادآموزی تکاب در جنوب آذربایجان غربی فعال هستند.
دوم تا هفتم دی ماه به مناسب سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) به نام هفته سواد آموزی نامگذاری شده است.
7514/7129/3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.