صابر خسروزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از 608 روستای شهرستان ارومیه، 456 روستا به صورت مستقیم تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارد و تنها 152 روستا تحت پوشش نیست.
وی اضافه کرد: از این تعداد نیز 93 روستا برخوردار از آب سالم و بهداشتی بوده و 59 روستا غیربرخوردار است که در صدد هستیم همه آنها را با اولویت تحت پوشش قرار دهیم.
وی بیان کرد: در حال حاضر عملیات احداث خطوط انتقال و تامین آب 49 روستا در قالب 23 طرح آبرسانی در شهرستان ارومیه در حال اجراست که با اتمام آنها روستاهای تحت پوشش به 88 درصد افزایش می یابد.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی ارومیه ادامه داد: علاوه بر توسعه کمّی، ارتقای کیفی آب توزیعی نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد و در همین راستا خطوط انتقال آب، شبکه های توزیع و مخازن ذخیره به صورت روزانه پایش و رصد می شود تا آب باکیفیت دراختیار مشترکان قرار گیرد.
خسروزاده با اشاره به لب شوری آب تامینی تعدادی از روستاهای حاشیه دریاچه ارومیه گفت: اقدامات اصلاحی در این خصوص انجام و چاه های مورد نیاز برای حل مشکل حفر شده و برخی دیگر نیز در حال حفر است.
به گزارش ایرنا، شهرستان ارومیه بزرگترین شهرستان آذربایجان غربی است که نزدیک به 22 درصد کل روستاهای استان را در اختیار دارد.
جمعیت این شهرستان بیش از یک میلیون و 50 هزار نفر است که حدود 20 درصد آن را جمعیت روستایی تشکیل می دهد.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.