حبیب الله شیوخی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش برف و کولاک شدید از عصر روز گذشته /پنجشنبه/ تکاب را فرا گرفته و کولاک شدید در محور ایرانخواه موجب از بین رفتن دید افقی شده است.
وی با بیان اینکه راهداران همزمان با کولاک شدید مشغول بازگشایی محور هستند، ادامه داد: شهروندان از تردد در این محور تا اطلاع بعدی و مساعد شدن هوا خودداری کنند.
شیوخی اضافه کرد: تلاش بی وقفه راهداران برای برف روبی جاده ها و بازگشایی مسیر علاوه بر محور تکاب - ایرانخواه در تمام محورهای بین شهری و جاده های سخت گذر روستایی ادامه دارد.
فرمانده پلیس راه شاهین دژ - تکاب نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از یخبندان و لغزنده بودن مسیر در گردنه مایین بلاغ در 35 کیلومتری این محور خبر داد و گفت: تردد در گردنه مایین بلاغ تکاب تنها با زنجیرچرخ امکانپذیر است.
سروان بابک رضا نژاد افزود: با توجه به کولاک شدید، رانندگان از ترددهای غیرضروری و شبانه در گردنه مایین بلاغ خودداری کرده و در صورت تردد به طور حتم از زنجیر چرخ استفاده کنند.
وی بیان کرد: گردنه مایین بلاغ در محور تکاب - شاهین دژ هم اینک لغزنده است و یخبندان این محور در ساعت های پایانی شب افزایش می یابد.
فرمانده پلیس راه شاهین دژ - تکاب ادامه داد: عصر امروز چند دستگاه خودرو سواری در این محور که فاقد زنجیر چرخ بودند با امدادرسانی ماموران پلیس راه به زنجیر چرخ مجهز شدند و به حرکت ادامه دادند.
سروان رضانژاد با بیان اینکه از تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ در این محور جلوگیری می شود، افزود: تردد خودروهای سنگین از جمله کامیون و تریلی و وانت بار، سواری پیکان، پژو روا و آردی در گردنه مایین بلاغ تا اطلاع بعدی ممنوع است.
وی به تمامی رانندگان توصیه کرد قبل از حرکت و تردد در جاده های برفی ضمن بازدید وسیله نقلیه خود از جهت فنی از جمله چراغ ها، آب رادیاتور و آبپاش از سالم بودن برف پاک کن و بخاری خودرو اطمینان حاصل کنند و تجهیزات زمستانی، پتوی گرم و سوخت کافی به همراه داشته باشند.
به گزارش ایرنا، راه های دسترسی شهرستان تکاب در جنوب آذربایجان غربی سخت گذر بوده و دارای گردنه ها و پیچ های خطرناکی به خصوص در مناطق مایین بلاغ و ساروق است.
7514/ 3020/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.