معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: بانک های عامل باید با سرعت بیشتری نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، جمشید انصاری صبح امروز در جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال آذربایجان غربی که در محل استانداری آذربایجان غربی برگزار شدمعاون رئیس جمهور با  انتقاد از عملکرد برخی بانک ها در پرداخت تسهیلات ابلاغی به متقاضیان نیز خاطرنشان کرد: بانک های عامل باید با سرعت بیشتری نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند و پرداخت تسهیلات تنها به ۲۶ درصد از متقاضیان معرفی شده به بانک های استان رقم قابل قبولی نیست.
وی از موافقت بانک مرکزی با تامین ریالی پرداخت اعتبارات برای تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری خبر داد و تصریح کرد: تا پایان دی ماه سال جاری اعتبارات مورد نیاز در اختیار بانک های عامل قرار خواهد گرفت.
وی از ممنوعیت پرداخت بودجه به پروژه های دولتی نیمه تمام خبر داد و تصریح کرد: براساس قانون بودجه و در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی در لایحه بودجه سال آینده از پرداخت بودجه به پروژه های دولتی با پیشرفت فیزیکی زیر۵۰ درصد جلوگیری می شود و صرفا برای اجرای پروژه های دولتی که به بخش خصوصی واگذار شده اند بودجه تعلق می گیرد.
انصاری با انتقاد از پایین بودن سرانه تسهیلات برای ایجاد شغل در آذربایجان غربی با بیان اینکه سرانه تسهیلات پرداختی در استان به ازای هر شغل ۵۰درصد پایین تر از میانگین کشوری است افزود: پایین بودن سرانه تسهیلات پرداختی به ازای ایجاد هر شغل در استان به ویژه در بخش اشتغال روستایی ممکن است کیفیت اشتغالزایی را پایین آورد و در ایجاد شغل پایدار ناتوان باشد.
وی افزود: مسئولان استانی با انجام پایش های لازم در خصوص افزایش میزان اثر گذاری و اشتغالزایی تسهیلات پرداختی در بخش های اشتغال پایداری روستایی و عشایری و اشتغال فراگیر اقدامات لازم را انجام دهند.
انصاری در خصوص برگزاری مناقصه ایمیدرو برای بهره برداری از معدن زرشوران تکاب نیز باز برنده شدن شرکت کاهن ربا در این مناقصه خبر داد و بیان کرد: امیدواریم با بهره برداری از این معدن شاهد شکوفایی اقتصادی هرچه بیشتر تکاب در سال های آتی باشیم.
امعاون رئیس جمهور با بیان اینکه باید از ظرفیت ها و پتانسیل استان های مرزی در توسعه اقتصادی کشور نهایت استفاده را برد اظهارکرد: استان هایی نظیر آذربایجان غربی می توانند با بهره گیری از ظرفیت های مرزی و مبادلات تجاری خود در حل مسائل اقتصادی کشور و عبور از شرایط تحریم کارساز باشند.
وی با تاکید بر اینکه تنها ۳۰درصد لاستیک های کشور وارداتی است افزود: تولیدکنندگان داخلی توان تامین لاستیک مورد نیاز کشور را در حال حاضر ندارند و آذربایجان غربی و سایر استان های مرزی به دلیل اینکه هاب لجستیک نیز محسوب می شوند با برنامه ریزی ها در این زمینه می توانند با واردات لاستیک مورد نیاز رانندگان خودروهای سنگین بخش عمده مشکل مقطعی کشور را حل کنند.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور سیاست امریکا را اعمال فشار حداکثری به کشور و تحریم های ظالمانه علیه نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: مماشات با اقدامات خصمانه آمریکا علیه نظام امکان ندارد و باید با پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی و ایستادگی درمقابل تحریم ها کشور را از بحران های احتمالی خارج کنیم که البته رویکرد مقاومتی در مقابل تحریم های غرب مسلما هزینه و دشواری هایی نیز برای کشور خواهد داشت.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.