مشاور مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: رویکرد آموزش و پرورش به تربیت انسان های با اخلاق پیش رود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، مجتبی طالبی در نشست با مدیران مدارس شهرستان ماکو بابیان اینکه آموزش و پرورش حساس ترین نهاد در هر کشور است و برای آگاهی‌ از سلامت هر جامعه باید به نظام آموزشی آن جامعه توجه کرد به مشکلات کنونی جامعه از بعد اجتماعی و فرهنگی و دست و پنجه نرم کردن خانواده ها با این مشکلات اشاره و ادامه داد: برای رفع مشکلات جامعه باید رویکرد آموزش و پرورش به تربیت انسان های با اخلاق پیش برود.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به اهداف سند تحول بنیادین آموزشی در کشور افزود: وظیفه آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی با اخلاق و شهروند خوب است که در هر پست و موقعیتی علاوه بر پاسخگویی به نیازهای جامعه اخلاق را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی بیان کرد: اجرای برنامه ششم و هفتم نقشه راه اصلاح نظام اداری و مقررات مربوط به ارتقاء فرهنگ سازمانی، تکریم ارباب رجوع، ساماندهی رسیدگی به شکایات، سلامت اداری و مبارزه با فساد اداری جزو اهداف اصلی برگزاری این نشست است.

طالبی در ادامه بر اهمیت موضوع سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم تاکید کرد و گفت: باید به مقوله های آن از لحاظ گستره حوزه فعالیت آن، انجام بهینه فعالیت‌ها، تحقق اهداف عالی سازمانی، افزایش رضایتمندی مردم و نیز فراهم کردن بستر پاسخگویی مناسب به مطالبات مراجعان و همچنین تبیین راهکارهای عملیاتی باید توجه ویژه شود.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: صیانت از حقوق مردم، استقرار نظام جامع توسعه، ترویج فرهنگ اقامه نماز و همچنین رسیدگی به شکایات مردمی مورد بررسی و پایش قرار خواهد گرفت.

 وی با بیان اینکه می توانیم کودکان و نوجوانانی را تربیت کنیم که سلامت زندگی خود و جامعه را تامین کنند تصریح کرد: افراد مهم زندگی یک فرد به ویژه والدین، دوستان، معلمان و مربیان ورزشی، نقش بسزایی در شکل گیری و رشد عزت نفس فرد درحال رشد دارد.

وی اعتماد به نفس متعادل، اعتماد به نفس کاذب بالا، اعتماد به نفس پایین را از انواع اعتماد به نفس، نیاز به بررسی و کنترل یاد کرد و یادآورشد: افرادی که رفتارهای پرخطر انجام می دهند اعتماد نفس ندارد بلکه اعتماد به نفس کاذب دارند.

طالبی با بیان اینکه یک شخصیت سالم فردی است که احساس خود را به خوبی مطرح میکند گفت: خودآگاهی یک مهارت است که می تواند در پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاثیرگذار باشد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.