به گزارش ایرنا جمال انصاری شامگاه پنجشنبه در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق استان افزود: این تفاوت 25 درصدی کشف و رسیدگی به پرونده های قاچاق در آذربایجان غربی نسبت به سراسر کشور نباید باعث تحمیل هزینه بر دولت شود.
وی تاکید کرد: باید سرعت رسیدگی را با تسریع در استعلام های مربوطه افزایش دهیم تا زمینه مبارزه موثرتر در این خصوص فراهم شود.
وی بیان کرد: با وجود اینکه سهم قاچاق از پرونده های رسیدگی شده در شعب تعزیرات 10 درصد است ولی 70 درصد پرونده های قاچاق کشور به این نهاد وارد می شود و مورد رسیدگی قرار می گیرد.
رییس سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: این امر نشان می دهد که این نهاد بیشترین سهم را در مبارزه با قاچاق و حمایت از کالای ایرانی دارد و به نقش خود در این خصوص با تعهد عمل می کند.
انصاری با اشاره به انجام بیش از 2 میلیون و 800 هزار گشت میدانی مشترک در سراسر کشور طی سال جاری اظهار داشت: یکی از اهداف ما در سازمان تعزیرات، برخورد در چارچوب قانون ‌و ضوابط است و ضمن برخورد با متخلفان، انعطاف سازمانی را متناسب با شرایط استانی و محلی تغییر می دهیم.
به گزارش ایرنا، سالانه هزاران پرونده تعزیراتی در آذربایجان غربی رسیدگی می شود که بیش از یک سوم آن مربوط به حوزه قاچاق کالا و ارز است.
ارزهایی نظیر دلار، یورو و لیر به همراه سوخت، لباس، طلا و مصنوعات فلزی، لوازم خانگی از جمله مهمترین موارد قاچاق در آذربایجان غربی است.
این استان بیش از 960 کیلومتر مرز با ترکیه، عراق و جمهوری نخجوان دارد.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.