به گزارش ایرنا، علی مکرمی روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش تکاب افزود: نباید از آسیب های فضای مجازی در مدارس و آثار مخرب آن در آموزش و پرورش غافل شویم.
وی ادامه داد: معلمان، دبیران و مدیران مدارس با نظارت بیشتر و کار جدی مانع از جایگزین شدن فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به جای فرآیند اصلی تعلیم و تربیت در مدارس شوند.
فرماندار تکاب بیان کرد: حضور و فعالیت دانش آموزان در شبکه های اجتماعی نباید زمینه ای برای کاهش سطح کیفیت آموزشی در مدارس شود و از این رو معلمان و مدیران نقش حساس و ویژه ای در کنترل و استفاده بهینه دانش آموزان از فضای مجازی دارند.
مکرمی اضافه کرد: آموزش و پرورش باید با برنامه ای مدون به آسیب شناسی فعالیت دانش آموزان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بپردازد.
وی گفت: خانواده ها و اولیای دانش آموزان نیز باید زمینه ای را فراهم کنند که آموزش های حضوری در مدارس محور اصلی توجه دانش آموزان بر مسایل علمی قرار گیرد.
مکرمی افزود: در عصر کنونی علاوه بر ارایه مباحث علمی و آموزشی در مدارس لازم است نکات تربیتی و تمرکز بر رفتارهای دانش آموزان نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.
فرماندار تکاب با بیان اینکه معلمان و دانش آموزان این شهرستان در عرصه تحقیق و پژوهش جایگاه ممتازی در سطح استان دارند، گفت: علاوه بر این، معلمان نیز باید با انجام مطالعات و کارهای تحقیقی و پژوهشی، کیفیت آموزش در مدارس را افزایش دهند که در این زمینه دوره های آموزش ضمن خدمت معلمان می تواند مفید واقع شود.
به گزارش ایرنا، در چند سال گذشته فعالیت دانش آموزان در شبکه های اجتماعی و استفاده از تلفن همراه و فضای مجازی موجب نگرانی خانواده ها و دست اندرکاران آموزش و پرورش شده است.
تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است و بیش از 13 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در این شهرستان مشغول به تحصیل هستند.
7514/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.