استاندار آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی نیز آمادگی دارد روابط خود را با جمهوری آذربایجان گسترش دهد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی  محمد مهدی شهریاری در نشست مشترک مسئولان و فعالان اقتصادی استان آذربایجان غربی و جمهوری آذربایجان که در استانداری برگزار شدگفت: استان آذربایجان غربی به لحاظ تاریخی، فرهنگی، دینی و سیاسی، نقاط مشترک بسیاری با جمهوری آذربایجان دارد؛ این پیوندهای مشترک، اهمیت و ضرورت توسعه روابط دو طرف را بیش از پیش نشان می دهد.
وی با اشاره به اینکه همکاری های دوجانبه ایران و آذربایجان در تمام زمینه ها رو به گسترش است، افزود: استان آذربایجان غربی نیز آمادگی دارد روابط خود را با جمهوری آذربایجان گسترش دهد.
مقام عالی استان با بیان اینکه محورها و زمینه های بسیار زیادی برای همکاری میان استان آذربایجان غربی و جمهوری آذربایجان وجود دارد، ادامه داد: کشاورزی، صنعت، گردشگری و همکاری های علمی، پزشکی و دانشگاهی از مهمترین زمینه های همکاری میان دو طرف است.
استاندار آذربایجان غربی با اعلام آمادگی برای توسعه همکاری های مشترک صنعتی نیز گفت: از ایجاد و راه اندازی شهرک های صنعتی مشترک با جمهوری آذربایجان استقبال می کنیم و آمادگی داریم زیرساخت های مورد نیاز آن را در آذربایجان غربی فراهم کنیم.
همچنین اکتای اسداف رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار گفت: روابط میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان همواره رو به گسترش بوده و اکنون نیز در دوران طلایی خود قرار دارد.
وی فزود: روسای جمهور دو کشور در طول 5 سال گذشته، دوازده بار با یکدیگر دیدار داشته اند که این امر، نشانگر اراده جدی مقامات دو طرف برای توسعه مناسبات دوجانبه است.
اسداف به نقش پراهمیت استان آذربایجان غربی در توسعه روابط ایران و جمهوری آذربایجان نیز اشاره کرد و گفت: برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری با استان آذربایجان غربی آمادگی کامل داریم و از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی این استان که قصد فعالیت در کشور آذربایجان را دارند نیز حمایت می کنیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.