نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری  گفت: مدرک گرایی، مراکز علمی و دانشگاه ها را از پژوهش دور کرده است.

حجت الاسلام جواد مجتهد شبستری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: متاسفانه در مراکز علمی کشور بیشتر توجهات به سمت مدرک گرایی بوده و همین باعث شده دانشگاه و مراکز علمی از پژوهش دور شوند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مدرک گرایی باعث شده پژوهش کاربردی و مفید برای جامعه در اولویت قرار نگیرد تصریح کرد: مدرک گرایی یک آفت برای جامعه است و دانشگاه ها و حوزه های علمیه باید در کنار توجه به داشتن مدرک علمی به پژوهش که نیاز اصلی جامعه و توسعه کشور است توجه ویژه داشته  باشند.

حجت الاسلام شبستری بااشاره به اینکه دانشگاه ها نباید اولویت و اصالت را به مدرک گرایی دهند خاطر نشان کرد: روحیه دانشجو و دانشمند بودن اقتضا می کند اولویت با علم وتحقیق و پژوهش باشد و مدرک گرایی در مراحل بعدی قرار گیرد.

وی اظهار کرد: از آنجا که ایران کشور جوان است  مراکز علمی و دانشگاهی  می توانند از این نقطه قوت در حوزه پژوهش استفاده کرده و کشور را در سطح پژوهش کاربردی ارتقا دهند.

حجت الاسلام شبستری با تاکید براینکه جامعه به پژوهش نیازمند است ادامه داد: اگر به پژوهشگران میدان عمل داده شود، مشکلات اقتصادی وعلمی در کشور با پژوهش حل خواهد شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.