به گزارش ایرنا سید محمد عابدی روز پنجشنبه در نشست با هنرمندان خوی و در جریان بازدید از مجموعه آثار مجسمه و نقش برجسته استاد نادر جلال هنرمند خویی با اشاره به فرهنگ و هنر اصیل ایرانی - اسلامی آن، افزود: باید تلاش کنیم با حفظ سرمایه‌های اجتماعی تولید شده در حوزه های مختلف هنر، از آن برای ارائه آموزه های اجتماعی و دینی بیشتر و بهتر به جامعه استفاده کنیم.
فرماندار خوی در ادامه بر شناساندن هنر هنرمندان این شهر تاکید کرد و افزود: برگزاری همایش بین المللی شمس فرصت مناسبی برای نمایش و معرفی آثار هنرمندان خوی در حاشیه آن رویداد می باشد.
وی اضافه کرد: هنرمندان در جوامع اسلامی با الهام از ارزش ها و اعتقادات دینی و مذهبی می توانند در انتقال این مفاهیم از طریق آثار خود به ویژه در نسل جوان نقش اساسی ایفا کنند.
وی با اشاره به اینکه باید از هنر در مسیر تحولات اجتماعی به نحو شایسته ای استفاده کرد، افزود: هنر در همه قالب ها، در خوی دارای ریشه غنی است و هنرمندان صاحب نامی در این شهرستان حضور دارند که از سرمایه‌های کشور و استان محسوب می شوند.
به گزارش ایرنا، هنرمندان برجسته ای در حوزه های سینما، تئاتر، نقاشی، مجسمه سازی و خوشنویسی در سطح ملی و منطقه ای از شهرستان خوی تحویل جامعه هنری شده است.
سید منصور دیبا در حوزه شعر معاصر، محرم زینال‌زاده در عرصه بازیگری، عباس زریاب خویی در حوزه تاریخ و فلسفه، رباب پورعسگر در حوزه ترجمه رمان و علیرضا ذیحق در حوزه ادبیات دبستانی از جمله فرهیختگان و هنرمندان شهرستان خوی محسوب می شوند.
شهرستان 385 هزار نفری خوی دومین شهر پرجمعیت آذربایجان غربی در شمال این استان واقع شده است.
7132/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.