پرویز امجدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مزایای صندوق بیمه کشاورزی افزود: از مزایایی که صندوق بیمه برای کشاورزان بیمه گذار در نظر گرفته است، می توان به افزایش حداکثری تعهد بیمه گر اشاره کرد که تنها 37 درصد از حق بیمه از سوی کشاورز و مابقی از سوی دولت تامین می شود.
وی با اشاره به وضعیت بیمه بخش کشاورزی استان در سال زراعی جاری بیان کرد: هفت میلیون و 894 هزار قطعه انواع طیور، 73 هزار و 333 کلنی زنبور عسل، حدود 25 هزار راس دام سبک و بیش از سه هزار راس دام سنگین تحت پوشش خدمات صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفته اند.
امجدی اضافه کرد: در بخش محصولات زراعی پاییزه نیز 41 هزار و 600 هکتار، محصولات باغی سه هزار و 593 هکتار و مرتع 255 هکتار تحت پوشش خدمات صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفته اند که بیمه این محصولات همچنان تداوم دارد.
وی با اشاره به مقایسه وضعیت بیمه بخش کشاورزی استان در سال زراعی جاری با سال های قبل، ادامه داد: در سال زراعی جاری، بیمه آبزیان با رشد 25 درصدی، انواع طیور با رشد 152 درصدی، دام سنگین با رشد 131 درصدی، دام سبک با رشد 99 درصدی، زنبور عسل با رشد 109 درصدی، زراعت بهاره با رشد 79 درصدی، زراعت پاییزه با رشد 73 درصدی، محصولات باغی با رشد 88 درصدی و مرتع با رشد 105 درصدی نسبت به سال زراعی گذشته برخوردار است.
وی اظهار امیدواری کرد تا پایان مدت زمان مقرر عملیات بیمه گری، این میزان سطوح بیمه شده با مشارکت و افزایش آگاهی بهره برداران بخش کشاورزی افزایش یابد.
وی از بهره برداران بخش کشاورزی استان درخواست کرد تا با مراجعه به دفا‌تر خدمات بیمه کشاورزی و مراکز خدمات جهاد کشاورزی با آگاهی از حق بیمه و شرایط تعهد بیمه‌گری، نسبت به پوشش بیمه‌ای محصول خود در مدت زمان مقرر در سال جاری اقدام کنند.
به گزارش ایرنا این استان دارای 700 تا 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی است و 235 هزار بهره بردار در این بخش فعالیت می کنند.
7125/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.