صمد باقری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات مکانیکی طرح های آبخیزداری در این شهرستان شامل 500 مترمکعب عملیات سنگی گابیونی، یکهزار مترمکعب سنگ ملاتی، 700 مترمکعب خشکه چینی و سه کیلومتر راه دسترسی است.
وی افزود: هم اکنون یک طرح آبخیزداری در زیر حوزه زارنجی شامل روستاهای ینگجه، چاخراحمد و زارنجی در بخش باروق این شهرستان درحال اجرا است.
وی یادآور شد: در سال گذشته 3.5 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای اجرای طرح های آبخیزداری این شهرستان هزینه شده بود.
وی بیان کرد: همچنین عملیات بیولوژیکی شامل 500 هکتار بذرپاشی، 40 هکتار علوفه کاری، 132 هکتار کپه کاری در حال اجراست.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میاندوآب گفت: این طرح ها به منظور جلوگیری از رسوب گذاری، فرسایش خاک، کمک به پایداری اکوسیستم و جلوگیری از سیلاب های روان از کوهپایه ها به سمت پایین احداث می شود.
باقری در خصوص شروع طرح نصب آبگرمکن های خورشیدی در این شهرستان نیز گفت: تاکنون 10 دستگاه آبگرمکن خورشیدی از سوی این اداره در روستای زارنجی از توابع بخش باروق نصب و راه اندازی شد.
وی افزود: آبگرمکن های خورشیدی برای خانوارهای روستای زارنجی که گازرسانی به این روستا انجام نشده به منظور حفظ هوای پاک و جلوگیری از قطع درختان خریداری و نصب شده است.
وی استفاده از آبگرمکن های خورشیدی را گام مهمی در راستای حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی دانست و اظهار داشت: هزینه نصب و راه اندازی این آبگرمکن های خورشیدی در مجموع 300 میلیون ریال است که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین شده است.
میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است. 
9871/3020/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.