یحیی علی پناه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس از برنامه های اصلی آموزش و پرورش تکاب است، افزود: تاکنون 130 واحد از مجموع 155 باب واحد آموزشی در این شهرستان به سامانه گرمایشی استاندارد مجهز شده اند.
وی با اشاره به اطمینان خاطر معلمان و دانش آموزان از سامانه گرمایشی مدارس تکاب بیان کرد: این سامانه های گرمایشی بی خطر بوده و شامل دستگاه پکیج و سیستم حرارتی استاندارد با آب گرم است که با سوخت گاز و گازوییل، حرارت آن تامین می شود و مخازن و منابع این سامانه در بیرون از محوطه های کلاس های درس قرار گرفته و هیچ نگرانی از بابت سلامت آنها وجود ندارد.
علی پناه ادامه داد: سال گذشته 22 باب مدرسه در مناطق روستایی تکاب با هزینه هشت میلیارد و 500 میلیون ریال به سامانه گرمایشی و حرارتی استاندارد مجهز شده و بخاری های نفتی از این مدارس کنار گذاشته شده است.
مدیر آموزش و پرورش تکاب افزود: مهد کودک ها و مراکز پیش دبستانی تحت مدیریت این نهاد که به صورت اجازه ای اداره می شد به دلیل نداشتن سامانه گرمایشی مجهز، استاندارد و مطمئن تعطیل شده است.
علی پناه با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مدرسه کانکسی در تکاب وجود ندارد، اضافه کرد: تکاب به برکت انقلاب اسلامی، افزایش اعتبارات دولتی و مشارکت خیّران مدرسه ساز از فضای آموزشی مناسبی بهره مند بوده و سرانه فضای آموزشی در این شهرستان 4.2 متر مربع است که از این لحاظ تکاب در رتبه چهارم شهرستان های آذربایجان غربی قرار دارد.
به گزارش ایرنا تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و بیش از 13 هزار دانش آموز در مدارس این شهرستان مشغول به تحصیل هستند.
از مجموع 155 مدرسه در تکاب 60 مدرسه در شهر و بقیه در مناطق روستایی فعالیت می کنند.
7514/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.