ارسلان شکری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح که به صورت مستمر اجرایی می شود، طی سال تحصیلی جاری 40 مدرسه حاشیه راه در آذربایجان غربی تحت پوشش قرار دارد.
وی اضافه کرد: آموزش تئوری و عملی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی با حضور کارشناسان پلیس، توزیع کتابچه های آموزشی، نوشت افزار آموزشی و برگزاری مسابقات مرتبط از جمله اقدامات انجام شده در این راستاست.
وی اظهار داشت: اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح آموزشی 800 میلیون ریال بوده که تخصیص یافته است.
وی همچنین از ایمن سازی 15 مدرسه حاشیه راه های آذربایجان غربی طی سال جاری خبر داد و بیان کرد: نصب تابلو، چراغ چشمک زن، خط نوشته مدرسه و خطوط عرضی در سطح جاده، نصب علامت چشم گربه ای و کاهنده سرعت جهت ایمنی عبور و مرور دانش آموزان از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه به شمار می رود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: برای اجرای این طرح های ایمن سازی چهار میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
شکری گفت: اجرای همزمان طرح های آموزشی و سخت افزاری در راستای کاهش تلفات دانش آموزان حاشیه راه در نظر گرفته شده و با توجه به اینکه رقم تلفات در این حوزه در استان نزدیک به صفر است، موفقیت مورد نظر را به دست آورده ایم.
به گزارش ایرنا، دهها مدرسه حاشیه راه به ویژه در روستاها و شهرهای کوچک آذربایجان غربی ساخته شده که در گذشته موجب بروز تلفات قابل توجه از دانش آموزان شده است.
اجرای طرح های آموزشی و ایمن سازی مسیر برای دانش آموزان از حدود یک دهه قبل مورد توجه قرار گرفته و آمار تلفات به شدت کاهش یافته است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.