نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: همه باید دربرابر مباحث فرهنگی احساس مسئولیت کنند.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی ، در جلسه  همگرایی دستاوردهای اجتماعی و فرهنگی انقلاب اسلامی حجت الاسلام سیدمهدی قریشی  با اشاره به آسیب های اجتماعی مبتلابه جامعه ، گفت: مباحث فرهنگی باید تعهدی باشد و در این خصوص همه باید احساس مسئولیت کنند و با عمل به وظایف خود برای پیشگیری و درمان آسیب ها تلاش نمایند و پاسخگو باشند.
وی افزود: در خصوص مسائل و مباحث مرتبط با آسیب های اجتماعی باید از اساتید و کارشناسان دلسوز به مسائل جامعه  نظرسنجی و ایده ها و مطالب استخراج و آنالیز شوند.
امام جمعه ارومیه با اشاره اینکه در بخش فرهنگی در چهل سال گذشته اقدامات شاخص و خوبی صورت گرفته ، اظهار کرد: متاسفانه این اقدامات در بسیاری از موارد ثبت نشده و آن طور که باید به این مباحث پرداخت نشده بطوری که در برخی موارد مدیران نیز از نتیجه اقدامات اطلاع ندارند لذا این اقدامات و موفقیت ها باید ثبت شود.
شهلا تاجفر سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه به بیان مبانی فرهنگی و دینی جامعه اسلامی پرداخت و نقش روحانیت را در گسترش و تقویت مبانی دینی و فرهنگی موثر و مفید قلمداد نمود.
وی با اشاره به نقش روحانیت در خنثی سازی توطئه های فرهنگی در طول 40 ساله انقلاب ، گفت : گسترش فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی ، به ویژه وجود آسیب های اجتماعی که جامعه امروز را درگیر خود کرده و امروز یکی از مهمترین دغدغه های مقام معظم رهبری است و توجه و دقت نظر مسئولین و مشارکت های همگانی را می طلبد.
سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی افزود : برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیازمند خط مشی گذاری های فرهنگی اجتماعی هستیم و داشتن استراتژی  فرهنگی لازمه این خط مشی گذاری است .
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.