علی دیانتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 12 هزار و 500 هکتار از این میزان به صورت آبی و 13 هزار و 500 هکتار نیز به صورت دیم کشت شده که این میزان یکهزار هکتار کمتر از سال گذشته است.
وی ادامه داد: در سال زراعی گذشته در بیش از 27 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان گندم کشت شده بود که 80 هزار تن گندم از مزارع آن برداشت شد.
دیانتی با بیان اینکه میاندوآب مقام دوم استان را پس از بوکان در تولید گندم دارد، اضافه کرد: در کنار تولید گندم با همکاری کشاورزان و به همت کارشناسان این مدیریت، 270 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان نیز امسال به کشت محصول کلزا اختصاص یافته است.
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب بیان کرد: هفته گذشته نیز دوره آموزشی ترویجی تهیه بستر بذر، کشت، روش های نوین آبیاری و تغذیه گندم با حضور 45 نفر از گندمکاران شهرستان های میاندوآب، مهاباد و بوکان در این شهرستان برگزار شد.
وی افزود: این دوره آموزشی با هدف انتقال آخرین یافته ها و نتایج تحقیقات علمی، ارتقای سطح دانش و آگاهی بهره برداران بخش کشاورزی و افزایش بهره وری تولیدات کشاورزی برگزار شد.
دیانتی گفت: بیان نکات فنی و توصیه های علمی، مسایل بِه نژادی و بِه زراعی و مدیریت مزرعه در خصوص محصول گندم اعم از آماده سازی زمین، خاک ورزی حفاظتی، تهیه آزمون خاک، ارقام مورد کشت، ضدعفونی بذر، تنظیمات کارنده ها، تاریخ و عمق کاشت، تغذیه گندم و زمان و میزان مصرف کودهای شیمیایی و آلی به شرکت کنندگان آموزش داده شد.
وی آموزش روش های نوین آبیاری و تکنیک های آبیاری با رویکرد کاهش مصرف آب، کنترل علف های هرز، ارایه تسهیلات جهت خرید ادوات کشاورزی از خط اعتباری مکانیزاسیون توسط کارشناسان گندم سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز برای شرکت کنندگان تبیین شد.
به گزارش ایرنا، میاندوآب دارای 82 هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل 52 هزار هکتار اراضی آبی و 30 هزار هکتار اراضی دیم است و بیش از 50 نوع محصول زراعی و باغی در این شهرستان تولید می شود.
میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
9871/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.