به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز سه شنبه در جلسه همگرایی دستاوردهای اجتماعی و فرهنگی انقلاب اسلامی که با حضور نمایندگان دستگاه های فرهنگی آذربایجان غربی برگزار شد، افزود: استفاده از نظرات کارشناسان و اساتید حوزه های مرتبط می تواند اولین و مهمترین گام در راستای مبارزه با آسیب های اجتماعی باشد که باید در این خصوص تمهیدات لازم اندیشیده شود.
وی اضافه کرد: فعالیت در حوزه فرهنگی باید تعهدی باشد و همه مردم، نخبگان، مسوولان و افراد اثرگذار در این خصوص احساس مسوولیت داشته باشند.
وی بیان کرد: همه ما وظیفه داریم با عمل به مسوولیت های خود، برای پیشگیری و درمان آسیب ها تلاش کنیم و در این راستا نیز پاسخگو باشیم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره اینکه در بخش فرهنگی طی 40 سال گذشته اقدامات شاخص صورت گرفته است، اظهار داشت: این اقدامات در بسیاری از موارد ثبت نشده و آن طور که باید به این مباحث پرداخت نشده است به طوری که در برخی موارد، مدیران نیز از نتیجه اقدامات اطلاع ندارند که باید این روند اصلاح شود.
سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به نقش روحانیت در خنثی سازی توطئه های فرهنگی طی 40 سال گذشته گفت: وجود آسیب های اجتماعی در جامعه امروز، یکی از مهمترین دغدغه های مقام معظم رهبری است و مقابله با این آسیب ها توجه و دقت نظر مسوولان و مشارکت های همگانی را می طلبد.
شهلا تاجفر افزود: برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیازمند خط مشی گذاری های فرهنگی اجتماعی هستیم و داشتن استراتژی فرهنگی لازمه این خط مشی گذاری است.
وی پیشنهاد تهیه تقویم فرهنگی اجتماعی با لحاظ مناسبت های فرهنگی در راستای جلوگیری و پرهیز از موازی کاری و هدر رفت منابع از طریق شورای فرهنگ عمومی استان را طی سال آینده ارائه کرد.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.