به گزارش ایرنا «یوناتن بت کلیا» روز سه شنبه در آیین دیدوبازدید آشوریان ارومیه همزمان با آغاز سال نو میلادی که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، افزود: کاش این مدعیان دموکراسی که چشم ها و گوش هایشان را بسته اند، اینجا بودند و صحبت های مسوولان عالیقدر نظام و پیام استاندار فرهیخته آذربایجان غربی را می شنیدند و مرا خوراک تبلیغاتی خودشان قرار نمی دادند.
وی با تاکید بر اینکه ایران نماد حقوق بشر، امنیت و آرامش برای اقوام و ادیان توحیدی است، اظهار داشت: این شیوه و روش زندگی را عیسی مسیح(ع) به ما یاد داده است؛ همان مسیحی که قرآن احترام خاصی برایش قائل است و امروز مسلمانان کشورمان به هر طریق ممکن میلادش را به ما تبریک گفتند.
نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در خانه ملت با اشاره به اینکه رییس جمهوری هم در آیین تقدیم بودجه به مجلس این میلاد خجسته را تبریک گفتند، اضافه کرد: ما در ایران نه تافته جدایافته ایم و نه باهم دشمن هستیم بلکه باهم برادریم و در کنار هم زندگی می کنیم.
وی افزود: افتخار من به عنوان یک مسیحی آشوری این است که آشوریان در سنگر انقلاب شهید داده اند و جوانان ما در دوران قبل از انقلاب در تهران و در دفاع مقدس جان خود را فدا کرده اند.
نماینده آشوریان ایران ادامه داد: خودم را از هر ایرانی، ایرانی تر می دانم و این افتخار هم کیشان، هم دینان و برادران و خواهران من است.
به گزارش ایرنا «سیدعباس صالحی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این آیین با تاکید بر اینکه ایران بت پرستی و شرک را به خود ندیده است، گفت: این سرزمین گاهواره ادیان توحیدی به شمار می رود و تا پایان نیز چنین خواهد بود.
نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی قبل از سخنرانی متن پیام تبریک رییس مجلس شورای اسلامی به مناسبت میلاد عیسی مسیح (ع) را قرائت کرد.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.