مصطفی چترآذر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از گزارش های رسیده مردمی مبنی بر قلع و قمع درختان در روستای «سبیان» از توابع این شهرستان ماموران این اداره بلافاصله در محل حضور یافتند.
وی ادامه داد: هنگام حضور ماموران در این مکان این افراد در حال قلع و قمع درختان بوده و یک محموله چوب قاچاق را نیز به وزن پنج تن بارگیری کرده بودند.
چترآذر افزود: کارشناسان جنگل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان پس از بازرسی این محموله چوب، ضمن تایید جنگلی بودن این درختان دستور توقیف یک دستگاه خودرو را نیز صادر کردند.
وی اظهار داشت: این محموله چوب قاچاق شامل درختان بید بود که به مقصد شمال کشور بارگیری شده بود.
چترآذر گفت: در این زمینه یک دستگاه خودرو و یک اره برقی توقیف شد و متهمان این پرونده ها به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
رییس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری اشنویه افزود: متاسفانه در چند ماه گذشته فشار به مناطق جنگلی غربی و شمال غرب کشور جهت تامین چوب کارخانه های شمال کشور رو به افزایش است.
وی از مردم طبیعت دوست و همیاران طبیعت این شهرستان خواست تا جهت مشارکت در حفاظت از منابع طبیعی گزارش های خود مبنی بر تخریب و تصرف و قطع غیرمجاز درختان را از طریق شماره تلفن 1504 یگان محافظت منابع طبیعی اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا اشنویه دارای حدود 100 هزار هکتار جنگل و مرتع بوده و با داشتن کوهستان های مرتفع و مراتع ییلاقی یکی از شهرستان های غنی از لحاظ پوشش گیاهی و مراتع است.
9870/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.