به گزارش ایرنا، کامیار داهیم روز سه شنبه در دیدار با کارکنان شبکه دامپزشکی اشنویه با بیان پوشش حداکثری ایمن سازی دام های سنگین برعلیه بیماری تب برفکی در فاز پاییزه در استان اظهار داشت: طی این فاز 2 هزار و 287 واحد روستایی و 231 واحد صنعتی زیرپوشش ایمن سازی بر علیه بیماری تب برفکی قرار گرفته اند.
وی افزود: فاز پاییزه مایه کوبی تب برفکی دام سنگین با کمک 90 اکیپ مایه کوبی بخش خصوصی و نظارت 17 اکیپ دولتی با صرف هزینه ای بالغ بر 10میلیارد و 400 میلیون ریال اجرا شده است.
وی به نتایج حاصل از ثبت روزانه اطلاعات بیماری های دامی در سامانه پایش و مراقبت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی اشاره کرد و گفت: به منظور پیشگیری از تلفات و کاهش خسارات و ضایعات دامی ناشی از ابتلا به بیماری تب برفکی، اداره کل دامپزشکی این استان با برنامه ریزی منسجم و با استفاده از توان بخش غیردولتی و با نظارت کارشناسان شبکه های دامپزشکی این تعداد دام را مایه کوبی و ایمن سازی کرده اند.
آذربایجان غربی با دارا بودن 9 میلیون واحد دامی جزو استان های تولید کننده فرآورده های دامی است و با توجه به قرار گرفتن در همسایگی سه کشور عراق، ترکیه و جمهوری خود مختار نخجوان در کریدور تجارتی و ترانزیتی فرآورده های دامی دنیا قرار دارد.
6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.