علی اکبر صمیمی روز سه شنبه در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی در اشنویه افزود: در این مراکز علاوه بر سوادآموزی، مهارت های زندگی، شغلی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی به شرکت کنندگان آموزش داده می شود.
وی با بیان اینکه براساس آمار سرشماری سال 1395 هنوز 18 درصد از جمعیت استان بی سواد هستند، اظهار داشت: سواد یکی از شاخص های اصلی توسعه به شمار رفته و زیرساخت توسعه در همه ابعاد با موضوع سواد در ارتباط است، از این رو باید در این زمینه بیشتر فعالیت داشت.
وی بیان کرد: گروه سنی مورد نظر و تحت پوشش در نهضت سوادآموزی جمعیت 10 تا 49 سال است و با همه تلاش هایی که پس از فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل نهضت سوادآموزی انجام شده، در 40 سال گذشته 53.7 درصد در حوزه سواد رشد داشته ایم.
وی با بیان اینکه آمار میزان باسوادی در اشنویه بر اساس آخرین سرشماری 81.7 درصد است، اضافه کرد: این شهرستان در آذربایجان غربی رتبه نامطلوبی دارد.
معاون فرماندار اشنویه نیز در این جلسه با بیان اهمیت سوادآموزی و نقش مراکز محلی یادگیری افزود: تلاش های خوبی از سوی آموزش پرورش اشنویه در راستای سوادآموزی صورت گرفته ولی مشکلاتی همچنان در این حوزه وجود دارد.
عبدالسلام مام عزیزی به آمادگی فرمانداری و سایر ادارات برای همکاری در امر سوادآموزی در این شهرستان قول مساعد داد.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی براساس سرشماری سال 1395 دارای 512 هزار بی سواد است که از این تعداد 194 هزار بی سواد در گروه سنی 10 تا 49 سال هستند.
9870/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.