رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارومیه گفت: بیش از 413 هکتار از عرصه های ملی در شهرستان ارومیه ، خلع ید و رفع تصرف شد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی خوش نژاد در جمع خبرنگاران گفت: طی سه ماه اخیر میزان 413 هکتار از عرصه های ملی که توسط افراد سودجو و فرصت طلب تخریب و تصرف شده بود ، خلع ید و در اختیارمنابع طبیعی قرار گرفت.

وی افزود:با توجه به حضور فعال 4 اکیپ حفاظتی در عرصه های ملی شهرستان ارومیه در راستای پیشگیری از تخلفات ، تعداد 262 فقره پرونده در سطح 255 هکتار، اعلام جرم و به مراجع قضایی ارسال شده است و در خصوص مطالبات خسارت وارده بالغ بر180 میلیون ریال ریال جریمه نقدی اخذ شده است.

خوش نژاد خاطر نشان کرد: اقدامات صورت گرفته مرهون فعالیتهای شبانه روزی همکاران حفاظتی و همکاری جدی شعبات رسیدگی کننده پرونده ها در دستگاه محترم قضاء و نیروهای محترم انتظامی  می باشند.

رییس اداره منابع طبیعی ارومیه تاکید کرد:با توجه به گستردگی عرصه های ملی  و منابع طبیعی شهرستان در سطح 342000 هکتار و کمبود امکانات و نیروی انسانی ، نیازمند همکاری و مشارکت اقشار مختلف مردم و مسئولین مبنی بر حفاظت و حمایت از این منابع خدادادی هستیم . این اداره نیز بر اساس وظایف قانونی ضمن اقدامات پیشگیرانه و اطلاع رسانی بموقع اکیپ های گشت زنی ، با افراد متخلف با ارجاع امر به مراجع قضایی به شدت برخورد خواهد کرد . همچنین از عموم مردم درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در عرصه های ملی مراتب را به شماره تلفن گویا 1504 یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.