سرهنگ یوسفعلی ابراهیم پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان زمین خلع ید شده با همراهی مردم و فعالیت چهار اکیپ حفاظتی در عرصه های ملی شهرستان ارومیه کشف و پس از بررسی در دادگاه به حاکمیت دولتی بازگشته است.
وی اضافه کرد: علاوه بر آن طبق آرای دادگاه، 180 میلیون ریال جریمه به عنوان خسارت از متصرفان زمین های ملی در ارومیه دریافت شده است.
وی بیان کرد: همچنین در راستای پیشگیری از تخلفات، 262 فقره پرونده در سطح 255 هکتار زمین ملی در شهرستان ارومیه به مراجع قضایی ارسال شده که در مراحل رسیدگی قرار دارد.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به گستردگی و ارزش افزوده قابل توجه زمین های ملی در شهرستان ارومیه، دست اندازی به این اراضی بیش از سایر نقاط استان است که برای مقابله با این روند، اکیپ های حفاظتی فعال شده و از همراهی مردم نیز بهره برده می شود.
به گزارش ایرنا، شهرستان ارومیه بیش از 342 هزار هکتار عرصه ملی دارد که حدود یک هشتم کل اراضی ملی آذربایجان غربی را شامل می شود.
شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در عرصه های ملی می توانند مراتب را به شماره تلفن گویا 1504 یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.