رسول بخشی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 6 مرکز نیکوکاری در این شهرستان فعال است و به زودی سه مرکز نیکوکاری دیگر در شهر باروق و روستاهای بکتاش و للکلو راه اندازی می شود.
وی مردمی بودن، عمل آگاهانه، شفاف‌ سازی عملکردها، ایجاد سازمان مردمی کارآمد، تقویت مسوولیت اجتماعی و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها را از مهمترین اهداف تاسیس مراکز نیکوکاری عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از مراکز نیکوکاری فعال این شهرستان در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) دایر است که سه میلیارد و 350 میلیون ریال کمک نقدی و غیرنقدی جمع آوری کرده است.
بخشی اضافه کرد: در این مراکز توسط خیران به 35 نوعروس نیز جهیزیه اهدا شده است و هزینه های تعمیر 15 باب مسکن مددجویی، تامین هزینه درمانی 170 مددجو، توزیع سبد کالا، تامین هزینه تحصیلی فرزندان افراد نیازمند و کمک معیشتی به مراجعه کنندگان نیز انجام شده است.
وی بیان کرد: مراکز نیکوکاری در راستای استفاده از ظرفیت هیات امنای مساجد محلات به منظور بهره گیری از توانمندی خیران و تسریع در خدمات رسانی به نیازمندان محلات تاسیس و با استقبال خوبی از سوی مردم و خیران مواجه شده است.
بخشی اضافه کرد: اعطای مجوز ایجاد مراکز و واحدهای نیکوکاری و نظارت به فعالیت آنان از جمله وظایف کمیته امداد است تا بدین واسطه تمامی فعالیت های این نهاد بر محور امدادرسانی و حمایت از افراد و خانواده های نیازمند با تأکید بر حفظ کیان خانواده و کرامت و عزت نفس آنان متمرکز شود.
وی گفت: شناسایی نیازمندان و کوشش در جهت رفع فقر آنان، تکمیل و توسعه پوشش های حمایتی زنان و کودکان بی سرپرست یا با سرپرست ناتوان، سالمندان و از کارافتادگان نیازمند اولویت نخست این نهاد است.
به گزارش ایرنا، حدود سه هزار و 577 خانوار با جمعیتی بالغ بر 10 هزار و 800 نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) میاندوآب هستند.
میاندوآب در جنوب آذربایجان غربی واقع است و بیش از 277 هزار نفر جمعیت دارد.
9871/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.