سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: بسیاری از اماکن و آثار تاریخی برای مردم این استان ناشناخته مانده است.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی پیمان آرامون در دومین جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: آثار و بناهای تاریخی در استان که نشانه های سرشاری از تاریخ و فرهنگ غنی ساکنان و مردمان این خطه از کشور را دارد در طول سالهای گذشته آنچنان که باید در معرفی و شناساندن آن ها اقدامی صورت نگرفته و سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان به عنوان متولی این امر مسئول است .
وی با بیان اینکه دربرخی از آثار در کشور جزو اولین ها به شمار می رویم افزود: علی الرغم اینکه در استان از ظرفیت های بسیار منحصر بفردی در حوزه میراث برخوردار هستیم متاسفانه بسیاری از اماکن و آثار و رویدادهای آن برای مردم این استان ناشناخته مانده است .
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی اظهار کرد: متاسفانه آنچه که در بحث میراث شاهدیم با ثبت بناها در فهرست تاریخی کشور این اماکن محصور گشته و برنامه خاصی برای بهره برداری و استفاده از مزایایی آن ارائه نمی شود.
 آرامون تصریح کرد: باید با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در بهره برداری از این بناها و معرفی جامع تاریخ استان در داخل و کشورهای همسایه برای رونق بخشی به جذب توریست و رونق اقتصادی برنامه ریزی شود.
به گزارش ایسنا؛در ادامه این جلسه مقرر شد در بخش ساماندهی و احداث موزه های  تخصصی از جمله موزه تاریخ طب به عنوان نخستین موزه طب کشور ، مدرسه 22 بهمن  به عنوان نخستین موزه مدرسه کشور و موزه باز جنگ چالدران ، موزه نسخ خطی ، موزه بانک مسکن در خانه اربابی دیزج سیاووش در خصوص نحوه مشارکت بخش خصوصی برنامه اجرایی ارائه شود.
همچنین مقرر شد با توجه به آغاز فاز نخست احداث مجموعه یادمان شمس تبریزی در خوی طرح معماری و سازه ای این مجموعه در کمیته ای با حضور مشاور ارشد ملی این طرح و کارشناسان دفتر فنی استانداری، راه وشهرسازی و میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان بررسی شود.  
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.