استاندار آذربایجان غربی گفت: عدم وجود مدیریت واحد فرهنگی یکی از مهم ترین مشکلات استان است.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد با اشاره به اینکه فرهنگ بستر و پایه توسعه پایدار کشور است خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی در دو دهه اول انقلاب اسلامی به دلیل شرایط خاص این منطقه از توسعه متوازن و همسان با سایر مناطق کشور برخوردار نبوده است و سرمایه گذاری های توسعه ای در این استان آنچنان که شایسته این دیار است شکل نگرفته است و لذا باید برای جبران عقب ماندگی های دهه های قبل آذربایجان غربی مورد توجه ویژه دولت قرار گیرد.
وی افزود: علی رغم عدم توسعه مناسب استان و پایین بودن میزان سرمایه گذاری ها، آذربایجان غربی در بحث آسیب های اجتماعی جز ۸استان با وضعیت مطلوب در کشور است.
شهریاری مهم ترین مشکل کشور و به تبع آن آذربایجان غربی را عدم وجود مدیریت واحد در همه عرصه ها بویژه بخش فرهنگ عنوان کرد و افزود: باید با همکاری، هم افزایی و همگرایی و استفاده از ظرفیت های منطقه ای زیرساخت های فرهنگی در استان را توسعه داد.
وی با بیان اینکه برای توسعه فرهنگی استان باید تحمل شنیدن واقعیات را داشته باشیم تصریح کرد: خبرنگاران و اصحاب قلم نقش بسزایی در توسعه همه جانبه استان به ویژه توسعه فرهنگی دارند و باید با رعایت اخلاق رسانه ای و ارائه نقد منصفانه مسیر توسعه استان را تسهیل بخشند.
حجت الاسلا قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز در ادامه این جلسه با تاکید بر لزوم گسترش عدالت همه جانبه در جامعه افزود: همه استان ها در راستای اجرای عدالت باید به صورت موازی مورد توجه قرار گیرند تا و به شکلی نباشد که بیشتر منابع دولت در پایتخت هزینه شود.
به گزارش ایسنا، در پایان شورای فرهنگ عمومی استان تفاهم نامه همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اسنانداری آذربایجان غربی به ارزش ۱۴۱ میلیارد تومان و با هدف ترسیم چشم اندازه سه ساله (تاپایان سال۹۸) برای توسعه فضای فرهنگی استان امضا شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.