جعفرصادق اسکندری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اشتغال با صدور پروانه بهره برداری برای 467 معدن این استان ایجاد شده است.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت استخراج معادن آذربایجان غربی یک میلیارد و 613 میلیون تن در سال است، ادامه داد: ذخیره قطعی این معادن یک میلیارد و 213 میلیون و 678 هزار تن است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اضافه کرد: برای بهره برداری از این معادن بیش از 2 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
وی با اشاره به اینکه رونق تولید معادن می تواند زمینه بهبود وضعیت اقتصادی کشور را میسر کند، ادامه داد: معادن به عنوان زنجیره اول بسیاری از صنایع فرآوری تبدیلی، تاثیرپذیری بالایی از شرایط کلی اقتصاد کشور دارد.
اسکندری گفت: همه برداشت های مواد معدنی بدون اخذ مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی غیر قانونی است.
وی اضافه کرد: برداشت های مواد معدنی حتی برای سازمان های دولتی و پروژه های عمرانی نیازمند دریافت مجوزهای قانونی از سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی است.
به گزارش ایرنا بخش معدن و صنایع پایین دستی آن محور توسعه آذربایجان غربی به شمار می رود و اما معاون سنگ این استان با مشکلات عدیده ای چون خام فروشی و نبود بازار مواجه است.
اعطای تسهیلات با بهره بانکی پایین جهت سرمایه در گردش و همچنین نوسازی ماشین آلات معدنی برای بهبود عملکرد معادن این استان ضروری است.
آذربایجان غربی از وضعیت مناسبی در زمینه ذخایر معدنی برخوردار است اما هنوز تا بهره برداری مطلوب از ظرفیت های بخش معدن و صنایع معدنی راهی طولانی در پیش دارد.
محدوده آذربایجان غربی تحت پوشش سه زون از زون های بیست گانه اکتشاف سیستماتیک کشور شامل ' اشنویه – خوی'، 'مریوان – مهاباد' و شاهین دژ – ماهنشان' قرار گرفته است.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.