ولی حسینی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه زمان اجرای این برنامه از آذر امسال تا پایان اردیبهشت سال آینده در نظر گرفته شده است، افزود: در سال تحصیلی جاری این طرح در 65 مدرسه شبانه روزی عادی و هفت مدرسه شبانه روزی نمونه استان اجرا می شود.
وی با بیان اینکه دوران نوجوانی و بلوغ با تحولات سریع جسمی و روحی همراه است، اضافه کرد: در همین راستا دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با توجه به رسالت خود اقدام به اجرای طرح ارتقای سلامت نوجوانی در همه مدرسه های شبانه روزی دوره دوم متوسطه نظری کرده است.
وی بیان کرد: هدف اصلی اجرای این طرح ارتقای سلامت و بهداشت دوران بلوغ، افزایش آگاهی در خصوص سلامت دوران نوجوانی و تغییر نگرش و کسب مهارت در ارتقای سلامت نوجوانی است.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار داشت: طرح های بهداشتی مانند آهن یاری، تکمیل شناسنامه سلامت، معاینه ادواری و ارسال بسته بهداشتی و وسایل مورد نیاز به منظور بهره مندی دانش آموزان تحت پوشش در قالب این طرح اجرا می شود.
حسینی افزود: هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی استان جهت برگزاری دوره ضمن خدمت بهداشت بلوغ و نوجوانی ویژه مجریان برنامه شامل مدیران، مشاوران، معلمان مدارس مجری و کارشناسان سلامت در دستور کار قرار دارد.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 594 هزار دانش آموز است که در پنج هزار مدرسه تحصیل می کنند.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.