معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی از تخصیص اعتبار ۱۱۴ میلیارد تومانی برای حمایت از طرح های تولیدی‌، اشتغالزایی و کار آفرینی استان خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی سید رضا حسینی در مراسم رونمایی از 6 دستاورد جهاد دانشگاهی استان از تخصیص بودجه ۱۱۴میلیارد تومانی دولت درقالب کمک های فنی اعتباری برای حمایت از فعالیت های بخش تولید‌، اشتغالزایی و کار آفرینی استان خبر داد و افزود: بر اساس مصوبه شورای برنامه ریزی بخش های اقتصادی نظیر جهادکشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری و خدمات می توانند با قرارداد سه جانبه سازمان مدیریت و برنامه ریزی، بانک عامل و دستگاه اجرایی از محل این کمک ها بهره مند شوند.

حسینی با بیان اینکه آذربایجان غربی از توانمندی علمی، نیروهای نخبه دانشگاهی و پتانسیل های بالایی بهره مند است افزود: مشکل اصلی استان در ایجاد ارزش افزوده برای موضوعات علمی و ثروت آفرینی از این ظرفیت ها است که این امر نیز نشات گرفته از عدم ایجاد ارتباط بین رشته ای در دانشگاه ها و فقدان ارتباط موثر دانشگاه با صنعت و نبود نگاه سیستماتیک در دستگاه های استان است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نظام اداری ما از روزمرگی رنج می برد و باید با احساس مسئولیت و باور توانمندی های یکدیگر بتوانیم با دوری از روزمرگی این نگاه سیستماتیک و پیوند بین رشته ای را در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی منطقه و استان برقرار کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی حمایت از پژوهشگران و محققان را یکی از ملزومات توسعه استان برشمرد و اظهار کرد: حمایت از طرح های پژوهشی و توسعه آن در گستره تولید صنعتی باید یکی ازاولویت های اصلی جهاد دانشگاهی و سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی و سایر نهاد های ذی ربط باشد.

حسینی با تاکید بر لزوم حمایت از ارائه پژوهش های بخش کشاورزی و آب و خاک در  استان و منطقه شمال غرب کشور عنوان کرد: امروز با وجود تغییر شرایط اقلیمی در منطقه و بحرانی شدن وضعیت دریاچه ارومیه نیازمند تغییرات اساسی در شیوه کشت محصولات کشاورزی هستیم اما با این حال بسیاری از محصولات کشاورزی استان همچنان با شیوه های سنتی کشت می شوند و این رویه باید اصلاح شود.

وی افزود: با بودجه محدود نمی توان همه مشکلات استان را یکجا حل کرد و باید نسبت به اولویت بندی نیازهای پژوهشی استان در زمینه های مختلف اقدام کرد.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه برای توسعه هر استان متناسب با ظرفیت ها و نیازمندی هایش باید برنامه و چشم انداز کلان منطقه ای تعریف کرد افزود: ناتوانی در بومی سازی طرح ها و عدم توجه به ظرفیت های منطقه ای باعث شده است روند توسعه استان امروز با مشکل مواجه شود و شاهد طرح های نیمه تمام بسیاری در استان هستیم.

به گزارش ایسنا؛ در این مراسم از دانش تولید گیاه ارکیده به روش کشت بافت،تولید موز گلخانه ای برای اولین بار درشمالغرب کشور، تولید نانو کاتالیست آلومینا، اکسید زیرکونیوم و اکسید سیلسیم با کاربری در صنعت نفت، تولید 5 نوع کیت آزمایشگاهی( نیترات، نیتریت، آمونیوم، سیانید و کلر قابل استفاده در صنعت کشاورزی و آب، تولید پلیمرهای پلی الکترولیت کاتیونی( مورد استفاده در صنعت کاغذسازی، تصفیه نفت و آب و فاضلاب،و حفاری)،دمولسیفایر یا تعلیق شکن و تولید سوپر جاذب زیست تخریب پذیر با کاربردهای بهداشتی، صنعتی و کشاورزی رونمایی شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.