مدیرکل شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی گفت: بیش از 950 میلیارد تومان طی سال جاری در اثر حوادث طبیعی به بخشهای مختلف استان خسارت وارد شده است.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی ، جعفری در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان، با اشاره به میزان خسارت حوادث طبیعی در استان اظهار کرد: در سطح استان طی سال 97 بیش از 950 میلیارد تومان در بخش های زیر بنایی، شهری و کشاورزی خسارت وارد شده است و این رقم در شهرستان خوی بالغ بر 200 میلیارد تومان می باشد.
وی خوی را یکی از شهرهای حادثه خیز استان عنوان کرد و افزود: موضوع سیل، زلزله، طوفان و رانش زمین از جمله بلایای طبیعی  می باشند که در شهرستان خوی حادث می شود و باید با توجه به چرخه مدیریت بحران که شامل  پیشگیری، مقابله، بازسازی و بازتوانی می شود از خسارت های این حوادث کاست.
جعفری از مقاوم سازی  بیش از 35 درصد واحدهای مسکونی روستایی در سطح استان خبر داد و افزود: ضروری است بخشداری ها و دهیاری ها با همکاری بنیاد مسکن و بانک های عامل نسبت به مقاوم سازی دیگر واحدهای مسکونی اقدام نمایند.
وی در ادامه بر یکپارچه کردن مدیریت در زمان بحران تاکید نمود.
عابدی فرماندار خوی نیز در این جلسه با اشاره به شروع فصل زمستان و احتمال بارش های سنگین برف در مناطق شهری و روستایی و یا وقوع سیل در منطقه اظهار کرد: مدیران و مسئولان دستگاه های ذیربط اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان باید در مواقع بروز بحران با حضور سریع و به موقع خود در محل ، اقدامات لازم را انجام دهند .
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.