سرهنگ طالب رحیمی روز دوشنبه در همایش سالانه کمیته اجرایی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی مهاباد افزود: بشر به عنوان تاثیرگذارترین موجودات کاینات می تواند از راه تعلیم و تربیت در قالب نهاد آموزش و پرورش به تعالی برسد.
وی با بیان اینکه نقش آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی کارآمد و رشد و توسعه جامعه انکار ناپذیر است، اظهار داشت: برای دستیابی به پیشرفت، نیروی انسانی باید از آموزش های لازم برخوردار شود که به طور یقین در این مسیر نقش آموزش و پرورش بیشتر از سایر ارگان ها و نهادهاست.
فرمانده سپاه مهاباد با بیان اینکه سطح معیشت معلمان باید مورد توجه دولت قرار گیرد، اضافه کرد: معلم نباید دغدغه معیشت داشته باشد تا بتواند در شرایط موجود تمام تلاش خود را بکار بسته و نسل حاضر را از خطرها دور کند.
سرهنگ طالب رحیمی تاکید کرد: معلمی که نیازهای مالی وی تامین نباشد قادر به پیاده کردن اهداف سیستم های آموزش و پرورش نخواهد بود و براین اساس نباید انتظار نسل ایده آل در آینده را داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه آثار و نتایج کار معلمان سال های زیادی ماندگار است، اضافه کرد: اگر معلم به لحاظ مشکلات معیشتی فراغت خاطر نداشته باشد چه بسا در فرآیند آموزشی نیز تاثیرگذار است و آن هنگام است که نمی توان در رابطه با این موضوع فقط معلم را مقصر دانست.
مدیر آموزش و پرورش مهاباد نیز در این مراسم گفت: دریافتی کم معلمان همواره وجود داشته و وضعیت این قشر در سطحی نیست که بتوانند به صورت کامل همه فکر و ذکر خود را برای تعلیم و تربیت صرف کنند.
کامبیز شاوله با تاکید بر اینکه معلمان با تمام توان بدون در نظر گرفتن دغدغه های مالی و جسمی در کلاس حاضر می شوند، افزود: مهمترین اصل برای ایجاد نظم و تربیت دانش‌آموزان داشتن معلمی دلسوز و مهربان است که با کمال صمیمیت و خلوص نیت دانش‌آموزان را نسبت به تحصیل و درست زندگی کردن و سازگاری رهنمون کند که این امر در میان آموزگاران این شهرستان وجود دارد.
وی اضافه کرد: فرهنگیان مسوولیت سنگینی در قبال جامعه دارند زیرا تربیت نسل های آینده جامعه و انسان های معصوم بر عهده آنان است.
به گزارش ایرنا، همایش سالانه اعضای کمیته های اجرایی بسیج دانش آموزی به منظور بررسی راهکارهای عملی برای پشتیبانی از برنامه های بسیج دانش آموزی و تبیین سیاست ها و خط مشی های کلی در خصوص نحوه حمایت، تقویت و توسعه بسیج دانش آموزی برگزار می شود.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.