به گزارش ایرنا محمدمهدی شهریاری روز یکشنبه در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان غربی که با حضور «احمد اصغری مهرآبادی» قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در ارومیه برگزار شد، افزود: مدیریت استان برای حل مشکلات مسکن مهر پیگیری های لازم را انجام می دهد و دستگاه های اجرایی نیز در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند.
وی ادامه داد: مشکلات مربوط به بانک ها، ثبت اسناد و تامین امکانات زیربنایی و ارتباطی این مساکن به صورت جدی طی سه مرحله پیگیری شود و اعتبارات مورد نیاز نیز با حمایت استانداری تخصیص می یابد.

** پرونده مسکن مهر تا نیمه نخست سال آینده بسته می شود
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر نیز در این جلسه با اشاره به اهتمام ویژه دولت نسبت به اتمام این طرح ها در سطح کشور، گفت: با تاکید رییس جمهوری پرونده این طرح تا نیمه نخست سال آینده بسته می شود.
«احمد اصغری مهرآبادی» افزود: یک میلیون و 900 هزار واحد از مساکن تحویلی به متقاضیان مربوط به دوران ریاست جمهوری دکتر روحانی است و در دولت گذشته تنها 633 هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شد.
وی اضافه کرد: برای برخی واحدهای مسکن مهر در کشور متقاضی وجود ندارد و درصدد هستیم این واحدها را در اختیار برخی نهادها قرار دهیم و برای آنان متقاضی پیدا کنیم.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر افزود: برای اتمام طرح های مسکن مهر در کشور نیازمند همراهی مسوولان استانی هستیم.
وی اضافه کرد: وضعیت مساکن مهر در آذربایجان غربی بسیار مناسب است و طبق وعده، پرونده این پروژه در صورت همکاری شرکت های خدمات رسان به زودی بسته می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز با اشاره به اینکه 45 هزار و 382 واحد مسکن مهر سهمیه این استان است، گفت: برای بهره برداری از این واحدها 12 هزار میلیارد ریال شامل95 درصد تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.
ابراهیم مبارک قدم افزود: همچنین برای طرح های مسکن مهر در آذربایجان غربی 400 میلیارد ریال یارانه به دستگاه های مرتبط پرداخت شده است تا امکانات زیربنایی، روبنایی و رفاهی مساکن مهر را تامین کنند.
وی با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی مساکن مهر در این استان 96.4 درصد است، اضافه کرد: این پیشرفت فیزیکی در شهرهای بالای 25 هزار نفر از جمله مهاباد، ارومیه و سردشت نسبت به میانگین استانی از پیشرفت کمتری برخوردار است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد: پرونده مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و نیز در شهرهای اشنویه، پیرانشهر، میاندوآب، تکاب، سلماس و بوکان بسته شده است.
مبارک قدم با اشاره به اینکه 34 هزار و 345 واحد مسکونی در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت استان ساخته شده، بیان کرد‌: 11 هزار و 37 واحد نیز در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت احداث و تکمیل شده است.
وی با اشاره به اینکه چهار هزار و 420 واحد مسکن مهر در آذربایجان غربی باقی مانده، گفت: 40 هزار و 962 واحد تاکنون تحویل متقاضیان شده است و نظارت بر اتمام ساخت طرح های مسکن مهر و تامین خدمات زیربنایی و نیز تعیین تکلیف طرح ها با جدیت پیگیری می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اضافه کرد: زیرساخت های گاز، آب و برق نیز در شهرهای باقی مانده اجرایی شده و اراضی مورد نیاز نیز برای ساخت کلانتری، ایستگاه آتش نشانی، سالن ورزشی و فضای سبز در این منطقه آماده واگذاری است.
مبارک قدم با بیان اینکه ساخت 11 مدرسه در کنار طرح های مساکن مهر آذربایجان غربی در نظر گرفته شده، افزود: تاکنون پنج طرح به اتمام رسیده و 6 طرح نیز در حال احداث است.
به گزارش ایرنا طرح مسکن مهر که از حدود هشت سال پیش آغاز شده بود، در دولت تدبیر و امید سرعت گرفت و بیش از 60 درصد واحدها در این دولت به متقاضیان تحویل داده شد.
9918/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.