علیرضا رضوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: متوسط سرانه مصرف آب هر روستایی در آذربایجان غربی 230 لیتر در شبانه روز و 90 لیتر بیشتر از میانگین کشوری است.
وی استاندار تعریف شده مصرف آب به ازای هر نفر در مناطق روستایی را 140 لیتر در شبانه روز اعلام کرد.
رضوی با بیان اینکه سرانه مصرف آب در کشورهای مترقی نیز 50 لیتر در شبانه روز برای هر نفر است، اظهار داشت: سرانه مصرف آب روستاییان این استان نیز باید به استاندار واقعی برسد و این امر به مشارکت عمومی نیاز دارد.
وی با اشاره به محدودیت منابع آب بر استفاده بهینه از آب آشامیدنی، مدیریت دارایی های فیزیکی و مصرف انرژی تاکید کرد.
رضویی با اشاره به اجرای هفت پروژه آبرسانی در استان اضافه کرد: در سال جاری موافقنامه اجرایی این پروژه ها با سازمان مدیریت و برنامه ریزی مبادله شده است.
وی افزود: با اجرای این طرح ها که 88 میلیارد ریال اعتبار برای آن پیش بینی شده، آب شرب مورد نیاز 199 روستا در آذربایجان غربی تامین می شود.
سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی همچنین بیان کرد: در چهار روستای پرجمعیت شهرستان های ماکو، خوی، ارومیه و بوکان نیز چهار طرح جمع آوری بهداشتی فاضلاب هم اکنون در دست احداث است.
وی با بیان اینکه این طرح ها هم اکنون از 10 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، گفت: برای اجرای این طرح ها در مجموع 400 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات بانک توسعه تعاون در نظر گرفته شده است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی 2 هزار و 839 روستا دارد که از این تعداد، 2 هزار و 200 روستا بالای 20 خانوار است و افزون بر یک میلیون و 150 هزار نفر در آنها زندگی می کنند.
حدود 2 هزار روستای پرجمعیت در آذربایجان غربی تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب روستایی قرار دارد.
7510/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.