به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز یکشنبه در دیدار با مدیران کانون های مساجد ارومیه، افزود: مساجد از اوایل اسلام به عنوان پایگاه توحید مطرح بودند و در بروز و ظهور انقلاب اسلامی نیز نقشی تعیین کننده و اساسی داشت.
وی ادامه داد: مباحث انقلاب از مساجد شروع شد و در این پایگاه ها ادامه یافت و این نشان از اهمیت و جایگاه والای مساجد در اسلام است.
وی بیان کرد: فعالان کانون های مساجد باید قدردان موقعیت خود باشند که در پایگاه های توحید برای ترویج فرهنگ اسلام و انقلاب تلاش می کنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: شما مستقیما با جوانان سروکار دارید و جوانان با واسطه فرهنگ در مساجد حضور می یابند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اهمیت ساخت مسجد در اسلام گفت: پیامبر گرامی اسلام فرمودند «هر کسی مسجدی بنا کند خداوند متعال در بهشت برای آن فرد قصری مجلل آماده می کند» و این نشان از اهمیت بالای ساخت مسجد است.
وی ادامه داد: ارزش مسجد به قدری والاست که افراد برای ورود به مسجد باید پاک و طاهر باشد.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ و هنر در کنار هم می تواند ترویج مناسبی از وقایع و تاریخ را داشته باشد، بیان کرد: این مسئله در سریال «مختار ثقفی» به اثبات رسید و این شخصیت تاریخی در ذهن مردم ماند.
وی افزود: تصویر و هنر در کنار هم چنان تاثیرعینی دارد که باید از این ظرفیت در کنار کار فرهنگی کانون های مساجد بهره لازم را برد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار گفت: مسجد خاستگاه و سرچشمه کارهای فرهنگی است و الگوی های اجتماعی از مساجد بوجود می آیند.
حجت الاسلام ناصر خدایاری افزود: هنر در خدمت واقعیت، قرآن و سنت پیامبر است و باید تمام جهت گیری های فرهنگی جامعه از مسجد باشد.
مسوول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر یکهزار و 260 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعالیت می کند.
حجت الاسلام والمسلمین اباذر بیگی افزود: تا سال 1395 تعداد کانون های فرهنگی هنری فعال در آذربایجان غربی 915 مورد بود که در سال گذشته 345 کانون به تعداد آنها اضافه شد.
وی اضافه کرد: هزاران نفر از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خدمات علمی، دینی، قرآنی، فرهنگی، هنری، ورزشی، دیجیتال دریافت می کنند.
وی ادامه داد: بیشترین تعداد کانون های مساجد با 313 مورد در شهرستان ارومیه قرار دارد و شهرستان های میاندوآب و خوی در رده های بعدی است.
به گزارش ایرنا، تجلیل از فعالان برتر کانون های مساجد و هنرمندان انقلابی از دیگر برنامه های این دیدار بود؛ کانون های فرهنگی هنری مساجد در 18 اسفند 1372 شمسی و طبق مصوبه 302 شورای انقلاب اسلامی ایجاد شد.
تربیت متعالی جوانان با توجه به مقام خلیفه اللهی، توجه به عمران معنوی و محوریت مساجد و کارآمدسازی به معنای توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی از سیاست های کانون های فرهنگی هنری مساجد در راه اندازی کانون هاست.
9918/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.