قادر درویشی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع افراد آموزش دیده تحت حمایت این نهاد برای 51 نفر آموزش بلند مدت، 21 نفر آموزش مهارت های مقدماتی و برای 60 نفر آموزش پایدار ارایه شد.
وی گفت: به‌ منظور ایجاد اشتغال برای مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام (ره) این شهرستان خدمات مهارت‌آموزی به مددجویان مستعد با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای ارایه می‌شود.
درویشی افرود: رویکرد این نهاد در حوزه مهارت‌آموزی مددجویان ارایه آموزش‌های کیفی با هدف افزایش اثربخشی طرح‌های اشتغال زای موثر در اقتصاد خانوارهای مددجو بوده که مبتنی بر بازارمحوری و تقاضامحوری است.
وی اضافه کرد: در کنار مهارت‌آموزی برای مددجویان مستعد، ایجاد اشتغال، استعدادسنجی و نظارت فنی بر طرح‌های ایجاد شده است که نقش مهمی در بازارسازی و بازاریابی برای طرح‌های اشتغالزای ایجاد شده در جامعه هدف تحت حمایت کمیته امداد دارد.
درویشی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در این راستا 16 نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد در بوکان به مرحله خودکفایی رسیدند و از چرخه حمایت کمیته امداد خارج شدند.
رییس کمیته امداد امام (ره) بوکان گفت: طرح های اشتغال روستایی شامل دامپروری دام های سبک و سنگین، تولید عسل و طرح های اشتغال شهری در رشته های خدماتی، خیاطی، آرایشگری، کابینت سازی، سوپرمارکت و قالی بافی است.
به گزارش ایرنا چهار هزار و 920 خانوار بوکانی با جمعیت 9 هزار و 493 نفر هم اکنون تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
بوکان با 251 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
7510/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.