اسمعیل کریم زاده روزیکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کاهش جوجه ریزی در مرغداری های استان های همجوار نیز در روند افزایش قیمت مرغ تاثیرگذار بوده و اقداماتی برای کاهش قیمت مرغ در حال انجام است تا طی روزهای آینده تعادل قیمت آن در بازار برقرار شود.
وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از افزایش قیمت، توزیع گوشت مرغ و قرمز منجمد در سطح فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی مصرف استان ادامه دارد.
وی با اشاره به جوجه ریزی انجام شده به میزان بیش از سه میلیون و 800 هزار قطعه در مرغداری های استان در آذرماه، بیان کرد: بیش از 500 تن گوشت مرغ مازاد بر نیاز استان تولید می شود که به سایر استان ها نیز صادر خواهد شد.
کریم زاده افزود: در راستای تعادل قیمت بازار مرغ، توزیع مرغ منجمد به قیمت عمده هشت هزار و 500 تومان بدون محدودیت در سطح فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی مصرف آغاز شده است و همچنان ادامه خواهد داشت.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: توزیع گوشت منجمد گاوی هم به قیمت 29 هزارتومان تا تثبیت قیمت در بازار استان ادامه می یابد.
کریم زاده بیان کرد: گوشت قرمز، مرغ تازه و منجمد به اندازه کافی وجود دارد و به میزان نیاز در بازار توزیع می شود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 9 میلیون واحد دامی اعم از دام سبک و سنگین و مرغ و ماکیان بوده و بیش از 700 واحد مرغداری در استان فعال است.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.