داریوش قنبری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال گذشته شهروندان میاندوآب 6 هزار و 500 واحد خون اهدا کردند که این میزان امسال یکهزار و 500 واحد افزایش نشان می دهد.
وی با قدردانی از استقبال خوب شهروندان از عمل پسندیده اهدای خون افزود: میانگین اهدای خون در میاندوآب 12 درصد و در کشور و استان 6 درصد است.
قنبری گفت: با توجه به اینکه اجرای طرح واکسیناسیون هپاتیت با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال اجراست، متولدان سال 1368 به قبل که برای اهدای خون مراجعه می کنند، جهت واکسناسیون به شبکه بهداشت و درمان معرفی می شوند.
رییس پایگاه انتقال خون میاندوآب از راه انداری واحد فرآوری خون این شهرستان در آینده ای نزدیک خبر داد و بیان کرد: با راه اندازی این واحد، علاوه بر مشکل زمان خونگیری نیاز بیماران به خون که هم اکنون از پایگاه انتقال خون مهاباد تامین می شود نیز مرتفع خواهد شد.
قنبری بیان کرد: جهت تامین زمین مورد نیاز برای راه اندازی واحد فرآوری خون دست یاری به سوی خیران باز می کنیم که امید است در این باره مساعدت کنند.
به گزارش ایرنا، پایگاه انتقال خون مهاباد، جنوب استان را زیر پوشش دارد و خون های اهدایی از طرف شهرستان های جنوب استان در پایگاه انتقال خون مهاباد جمع آوری شده و بنا به درخواست به شهرهای دیگر استان انتقال داده می شود.
میاندوآب در جنوب آذربایجان غربی واقع است و بیش از 277 هزار نفر جمعیت دارد.
9871/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.