به گزارش ایرنا، بهرام صمدی روز پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش شهرستان خوی با برشمردن سه چالش اساسی آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار داشت: اولین و بزرگترین چالش ما کمبود فضای مناسب و کلاس های درس است به طوری که میانگین فضای آموزشی در استان هم اکنون 4.5 مترمربع و میانگین کشوری 5.2 مترمربع است.
وی با دعوت از ورود بیش از پیش خیرین مدرسه ساز به امر مدرسه سازی گفت: خیرین در تخریب و بازسازی و احداث مدارس جدید کمک و یار باشند تا این چالش اساسی را حل کنیم.
وی با اشاره به اینکه کودکان بازمانده از تحصیل از جمله دیگر چالش های حوزه آموزش استان است، گفت: پایین بودن رتبه سواد در سطح استان است و وضعیت سواد در استان خوب نیست.
وی افزود: برای رفع این معضل اعتبارهای خوبی از طرف استاندار آذربایجان غربی و وزارت آموزش و پرورش دریافت کرده ایم و امیدواریم در بالا بردن سطح سواد و رفع معضل بی سوادی شهروندان استان موثر واقع شویم.
وی گفتمان سازی و ترویج سند بنیادین آموزش و پرورش، نهادینه کردن آموزش و پرورش پاسخگو و شفاف و ترویج فرهنگ نماز در مدارس را سه سیاست کنونی مدیریت این نهاد در استان عنوان کرد.
سیدمحمدعابدی فرماندار خوی نیز در این جلسه گفت: آموزش و پرورش اهداف بسیار زیربنایی و علمی دارد و باید از زد و بندهای سیاسی به دور باشد.
در این آیین از خدمات محمود شرفی قدردانی و لطف الله حسین علیزاده به عنوان مدیرجدید آموزش و پرورش شهرستان خوی معرفی شد.
به گزارش ایرنا، شهرستان خوی دارای 62 هزارنفر دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.
7132/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.