شهردار ارومیه گفت: گردشگری سلامت ،محور جذب درآمد است.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی محمد حضرت پور در آیین رونمایی ازسایت صدرشفا که بارویکرد گردشگری سلامت طراحی شده است افزود: گردشگری سلامت محور جذب درآمد بوده و هر گردشگر سلامت معادل ۴ بشکه نفت برای استان ارز آوری دارد.
حضرت پور باتاکید بر اینکه توسعه گردشگری سلامت برعهده بخش خصوصی است تصریح کرد: آذربایجان غربی دارای ظرفیت وپتانسیل های بالای گردشگری است ولی متاسفانه تاکنون در بخش زیرساخت های گردشگری سلامت استان کار نشده است.
شهردار ارومیه با اشاره به اینکه باید از ظرفیت های شهر ارومیه برای توسعه و رونق گردشگری بویژه جذب توریست سلامت استفاده کرد و درآمدحوزه گردشگری را به اندازه درآمد نفت رساند خاطرنشان کرد: ارومیه دارای ظرفیت های زیاد است و باید زمینه رابرای ورود بخش خصوصی و شناساندن آثار و پتانسیل های تاریخی،ورزشی وسلامت استان فراهم کرد.
وی ادامه داد: درسال ۹۳ میانگین پذیرش هتل های استان ۱۷ درصد بود ولی در ۶ ماهه سال جاری و با اقدامات موثر انجام شده ۵۰ درصد از ظرفیت پذیرش هتل های استان تکمیل شده است.
حضرت پور با بیان اینکه ارومیه درسال۲۰۲۰ به شهر بین المللی نامگذاری شده است تاکید کرد: با همکاری بخش خصوصی،توسعه زیرساخت ها و حرکت جمعی همه دستگاه های شهری می توان ارومیه رابه کل دنیا شناساند و برای شهر و استان درآمد زایی کرد.
وی افزود: طبق برنامه راهبری در تلاش هستیم برای سال۱۴۰۴ درآمد سرانه شهروندان استان را بالاببریم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.