یونس معزز روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد شامل بیش از 16 هزار نفر از ساکنان مناطق روستایی این شهرستان است که زیرپوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار دارند که از این حیث، مهاباد رتبه دوم استان از لحاظ ضریب برخورداری را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: امسال یکهزار و 440 نفر زیرپوشش این صندوق قرار گرفته اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 40 درصد افزایش دارد.
وی اضافه کرد: هم اکنون 50 خانوار روستایی این شهرستان از مزایای این بیمه شامل بازنشستگی، از کارافتادگی و مستمری بگیری به صورت ماهیانه استفاده می کنند.
وی تشکیل این صندوق را یک گام بلند برای افزایش ضریب پوشش بیمه ای برای قشر تولید کننده و کم توقع کشور عنوان کرد و اظهار داشت: راه اندازی این صندوق تا حدودی حاشیه امنیت را برای این قشر زحمتکش ایجاد می کند.
معزز شرایط عضویت در این صندوق را داشتن سن 18 تا 50 سال اعلام کرد و افزود: جامعه هدف در این طرح، تمام روستاییان و عشایر و ساکنان شهر‌های زیر 20 هزار نفر است.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان غربی گفت: مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی، دامپزشکان، کشاورزان غیرساکن در روستا، رانندگان بین شهری، کارکنان مراکز کشاورزی و فعالان حوزه صنایع دستی و گردشگری هم می‌توانند از مزایای این صندوق بهره‌مند شوند.
معزز بیان کرد: مزایای این بیمه در چند سال اخیر گسترش چشمگیری داشته است و بازنشستگی، مستمری از کارافتادگی، مستمری بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای را شامل می شود.
به گزارش ایرنا، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور از سال 1384 زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شده است.
این صندوق در مهاباد هم اکنون دارای چهار کارگزاری در بخش‌های مرکزی و خلیفان است.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد که از این تعداد بیش از 170 هزار نفر در شهر و مابقی در روستاها ساکن هستند.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.