ریتا خضرزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بازدیدکنندگان از موزه های استان نسبت به مدت مشابه 3.4 درصد افزایش یافته است، افزود: در هشت ماه سال گذشته نیز 114 هزار و 597 نفر از موزه های استان بازدید کرده بودند.
وی ادامه داد: همچنین در هشت ماه سال جاری، سه میلیون و 665 هزار نفر از آثار تاریخی، جاذبه های طبیعی و مراکز تفریحی و گردشگری بازدید کرده اند.
وی اضافه کرد: در هشت ماه سال گذشته 1396 سه میلیون و 65 هزار نفر از آثار تاریخی، جاذبه های طبیعی و مراکز تفریحی و گردشگری استان بازدید کرده بودند.
خضرزاده گفت: تخت سلیمان تکاب و تپه تاریخی حسنلو بیشترین بازدید کننده را طی سال جاری به خود اختصاص داده است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 15 موزه دولتی و غیر دولتی است؛ تپه حسنلو، تخت سلیمان تکاب و موزه سنگ سه گنبد ارومیه جزو موزه های تخصصی استان به شمار می رود که در آنها اشیای تاریخی کشف شده از این محوطه های باستانی و تاریخی به نمایش گذاشته شده است.
افزون بر 30 هزار قلم اشیای تاریخی در موزه ها و کاخ موزه های آذربایجان غربی وجود دارد؛ از موزه‌های جدید و در حال راه اندازی نیز می‌توان به موزه قاجار، خانه تیموری، موزه کودک، موزه صلح سردشت، موزه والیبال، موزه طب و موزه مدرسه ۲۲ بهمن ارومیه اشاره کرد.
همچنین آذربایجان غربی دارای بیش از یک هزار و 600 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و 2 اثر ثبت شده جهانی شامل قره کلیسای چالدران و تخت سلیمان تکاب است.
سه گنبد ارومیه، بازار تاریخی ارومیه، غار سهولان مهاباد، تالاب کانی برازان مهاباد، موزه مردم شناسی ارومیه، کوه زندان تکاب، کلیسای ننه مریم، غار تمتمان، دژ بسطام، عمارت کلاه فرنگی ماکو، خانه انصاری، مسجد جامع و مسجد سردار ارومیه از جمله آثار تاریخی آذربایجان غربی به شمار می رود.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.