قادر درویشی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تاکنون 97 خانوار این تسهیلات را دریافت کرده اند،‌ اظهار داشت: از مجموع تسهیلات پرداخت شده به مددجویان، 15 میلیارد و 490 میلیون ریال از منابع بانکی به 89 نفر و 870 میلیون ریال نیز از منابع داخلی کمیته امداد به هشت نفر از متقاضیان پرداخت شده است.
وی یکی از مهم ترین اهداف کمیته امداد را توانمندی اقتصادی مددجویان و خروج از چرخه حمایتی عنوان کرد و افزود: از محل اشتغال پایدار روستایی نیز تاکنون 47 نفر برای دریافت 20 میلیارد و 850 میلیون ریال تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بوکان گفت: برای پایداری شغل های ایجاد شده توسط کمیته امداد سه سال متوالی توسط کارشناسان فنی اشتغال، نظارت و راهبری لازم براجرای این طرح ها انجام می گیرد.
درویشی بیان کرد: تسهیلات پرداخت شده در بخش های کشاورزی، دامپروری، دامداری، مشاغل خانگی، پرورش زنبورعسل، خیاطی، آرایشگری زنانه و مردانه، کابینت سازی، قالیبافی و صنایع دستی است.
وی گفت: همچنین آموزش های کارآفرینی، مهارت آموزی بلند مدت و کوتاه مدت در راستای اشتغالزایی به مددجویان این نهاد ارایه شده است.
درویشی با بیان اینکه خانواده های زیرپوشش دریافت کننده تسهیلات اشتغالزایی از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می شوند، افزود: تا پایان امسال جشن خودکفایی تعدادی از مددجویان این نهاد در بوکان برگزار می شود.
به گزارش ایرنا چهار هزار و 920 خانوار بوکانی با جمعیت 9 هزار و 493 نفر هم اکنون تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
بوکان با 251 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
7510/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.