جعفر سعیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسافران در 2 روز گذشته هنگام بارش برف و کولاک در گردنه های سخت گذر جاده تکاب - شاهین دژ از جمله گردنه مایین بلاغ در 35 کیلومتری این محور گرفتار شده بودند که با تلاش امدادگران هلال احمر در سلامت کامل به مسیر خود ادامه دادند.
وی ادامه داد: در این مدت 36 دستگاه انواع خودرو سواری و مسافربری از جمله سه دستگاه اتوبوس در گردنه مایین بلاغ تکاب به علت کولاک شدید قادر به تردد در مسیر نبودند و گرفتار جاده برفی شدند.
رییس جمعیت هلال احمر تکاب با بیان اینکه نیروهای امدادی پایگاه امداد و نجات جاده ای این شهرستان به موقع به مسافران و خودروهای گرفتار در برف خدمات رسانی کردند، افزود: تعدادی از خودروهای سواری در گردنه مایین بلاغ تکاب به علت بی احتیاطی و استفاده نکردن از زنجیر چرخ از مسیر خارج شده بودند که توسط امدادگران خودروهای آنان به زنجیر چرخ مجهز شدند و به مسیر خود ادامه دادند.
سعیدی بیان کرد: همچنین تعدادی از مسافران پیش از برف روبی جاده و نجات خودروها از میان برف و کولاک در پایگاه امداد و نجات جاده ای هلال احمر در مایین بلاغ اسکان یافتند و پتوی گرم و تغذیه مناسب در اختیار آنان قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و بارش برف در 2 روز گذشته این شهرستان را فراگرفت؛ راه دسترسی این شهرستان سخت گذر بوده و دارای گردنه ها و پیچ های خطرناکی به خصوص در مناطق مایین بلاغ و ساروق است.
7514/3020/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.